رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۴۵ پروژه بخش کشاورزی در این استان همزمان با هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷ 28 August 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از خبرگزاری فارس، به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری حسین برزگر از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۴۵ پروژه بخش کشاورزی در این استان همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۱۳۲ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: از این میزان پروژه آماده افتتاح و کلنگ‌زنی، ۱۹ طرح در بخش آب و خاک و امور فنی مهندسی بهره‌برداری و سه طرح کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۳ طرح در بخش بهبود تولیدات گیاهی بهره‌برداری و چهار طرح کلنگ‌زنی می‌شود، اضافه کرد: ۲ طرح در بخش بهبود تولیدات دامی به بهره‌برداری رسیده و یک طرح کلنگ‌زنی خواهد شد، همچنین سه طرح شیلاتی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

برزگر با اشاره به اینکه از مزایای این طرح‌ها سه هزار و ۴۱۸ خانوار و ۴۲ روستا بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای هشت هزار و ۱۵۹ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شد.

وی با بیان این که برای اولین بار در دولت سیزدهم ۱۰ هزار و ۷۸۱ هکتار کشت قراردادی در چهارمحال و بختیاری انجام شده است، گفت: در این دولت با اجرای طرح جهش تولید در بیش از ۳۲ هکتار از دیم‌زار‌های استان ۲۰ درصد تولید محصولات استراتژیک افزایش یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به همت دولت سیزدهم در تکمیل پرو‌ژه‌های نیمه‌تمام، ۲۶ پروژه تامین و انتقال آب در سطح بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی استان آغاز شد و تعداد ۶ پروژه تامین و انتقال آب دره گرم‌دشتک، دشت نساء اردل، گل‌سفید، سرتنگ محمود، آبشاران علیا و مورز به بهره‌برداری رسیده است و مابقی در مرحله اجرا و تکمیل است.

وی اظهار داشت: تکمیل پروژه تامین و انتقال آب سرچاه دوازده امام در سطح ۶۰۰ هکتار وده‌کهنه روگر در سطح ۳۷۰ هکتار که ۱۵ سال به صورت راکد باقی مانده بود در این دولت با اختصاص اعتبارات دولتی و خصوصی رونق گرفت و در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار