رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه، از تلاش برای شناسایی و رفع نیازهای فناورانه استان خبر داد و گفت: بزودی مرکزی با همین هدف در مجموعه پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ 02 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «سیامک آزادی» در رویداد «بسامد» (به هم رسانی سرمایه‌گذاران، ایده‌پردازان، متخصصین و دانش بنیان‌ها) که با حضور سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فناور و دانش بنیان در محل برج فناوری کرمانشاه برگزار شد، بااشاره به وجود مدل‌های مختلف برای تحریک فناوری و توسعه نوآوری در جهان افزود: یکی از این مدل‌ها، مدل «فشار نوآوری» است.

وی اظهار کرد: در مدل فشار نوآوری افراد براساس فناوری‌های نوظهور در جهان محصولاتی تولید کرده و راهی بازار می‌کنند، بدون اینکه از ابتدا به این فکر کنند که بازار به محصول آنها نیاز دارد، یا نه.

آزادی گفت: چالش اصلی در این مدل پیدا کردن بازار برای محصولات است، اما با وجود این چالش بزرگ این مدل همچنان در دنیا رواج دارد و شرکت اَپل هم براساس همین مدل پیش رفته است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: مدل دیگر در زمینه تحریک فناوری و توسعه نوآوری، مدل «کشش فناوری» است که جزو مدل‌های رایج و پرکاربرد در این زمینه محسوب می‌شود.

وی افزود: در این مدل ابتدا نیاز بازار بررسی شده و سپس براساس آن محصول تولید می‌شود. محصولی که مبتنی بر نیاز بازار بوده و برای عرضه و فروش آن با چالشی مواجه نیستیم.

آزادی خاطرنشان کرد: برخی مواقع ترکیبی از این ۲ مدل هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اکنون تمرکز ما بر توسعه مدل دوم است تا بتوانیم براساس آن محصولاتی تولید کنیم که نیاز کشور بوده و بازار آن از قبل مشخص است.

این مسئول تاکید کرد: رویداد بسامد شروعی برای فعالیت در همین مسیر و توسعه همین مدل است و در تلاش هستیم که توسعه فناوری را براساس نیازهای کشور پیش ببریم.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: توسعه این مدل نیاز امروز کشور است و بر همین اساس علاوه بر برگزاری رویدادهای این‌چنینی، در تلاش هستیم که مرکزی را هم با همین هدف در پارک علم و فناوری کرمانشاه راه‌اندازی کنیم.

آزادی گفت: این مرکز که ماموریت آن بررسی بازار و شناسایی و رفع نیازهای فناورانه خواهد بود، به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی در پایان افزود: علاوه بر این برگزاری رویدادهایی مانند بسامد هم جهت رفع نیازهای فناورانه استان ادامه می‌یابد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار