مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: امروز شاهد تشکیل گروه‌های همیار استاندارد با هدف آموزش و آگاه‌سازی دانش‌آموزان در نظارت بر عرضه محصولات استاندارد هستیم که در استان اردبیل شکل گرفته است.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰ 15 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته استاندارد در جمع تعدادی از همیاران استاندارد در اردبیل اظهار کرد: ما جزء اولین استان‌هایی هستیم که اقدام به تشکیل این گروه کردیم تا در کنار آگاهی با مسائل استاندارد بر عرضه محصولات در بوفه‌های مدارس نظارت بیشتری داشته و با آگاهی کامل مراقبت‌های لازم را انجام دهد.

وی افزود: در راستای اصل 44 قانون اساسی اکثر فعالیت‌ها توسط استاندارد به مراکز آموزشی، آزمایشگاه‌ها، شرکت‌های بازرسی، تایید صلاحیت، صدور پروانه کارشناسان استاندارد منجر شده به طوری که ما با تشکیل اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری تدوین، ترویج و آموزش استاندارد سعی داریم تا بسیاری از اهداف و برنامه‌هایمان را تحقق ببخشیم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل عقد قرارداد با دانشگاه محقق اردبیلی را در استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مراکز علمی و دانشگاهی در تدوین استانداردهای بین‌المللی و بازنگری در برخی از حوزه‌ها بیان کرد و گفت: ما به راحتی می‌توانیم در این بخش با تقویت برنامه‌های آموزشی و مهارتی اهدافمان را جامه عمل بپوشانیم.

علایی موضوع آموزش را به همراه برگزاری دوره‌های تخصصی بیان کرد و یادآؤر شد: ما در بحث آموزش تحقق 112 درصدی برنامه‌های عملیاتی را شاهد بودیم به طوری که در نیمه اول امسال به یک‌هزار و 350 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

این مسئول رتبه اول استاندارد را در حوزه آموزش در بین ادارات کل استاندارد کشور بیان کرد و گفت: عملیات آموزش و کارآموزی برون سازمانی نیز با اجرای یک هزار و 800 نفر ساعت آموزش و تحقق 60 درصدی برنامه‌ها به انجام رسیده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل نمونه این آموزش‌ها و دوره‌های تخصصی را دوره مقاومت مصالح ساختمانی، پدافند غیرعامل، مواد افزودنی بتن، فرصت‌یابی در بازار و برگزاری دوره آموزشی محصولات ارگانیک سالم اعلام کرد و افزود: ما این دوره را ویژه بانوان روستایی در مشگین‌شهر به انجام رساندیم.

علایی در مورد پیشنهاد تدوین 260 مورد استاندارد در سال جاری به کمیته پژوهش یادآور شد و تصریح کرد: از این بین تدوین 18 مورد استاندارد در دستور کار است.

وی نمونه این امر را تدوین استاندارد مصالح ساختمانی، مکانیک، فلزشناسی، مهندسی پزشکی، فناوری اطلاعات، صنایع شیمایی و ... اعلام کرد و افزود: واگذاری و تدوین استاندارد آب‌های گرمی معدنی نیز به اداره کل استاندارد استان واگذار شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار