در حالی که آمارها یک تذکر و یا سوال برای اکثریت نمایندگان را نشان میدهد امّا روشنفکر گوی سبقت را در این آیتم مهم از بسیاری نمایندگان ربوده است که نشانگر آن است دکتر روشنفکر نماینده ای در تراز ملی است.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۷ 10 September 2023

یادداشت مخاطب تابناک یکی از معیارهای سنجش عملکرد نمایندگان، تذکرات در صحن مجلس است. اگر قائل به این باشیم که نمایندگان علاوه بر بعد منطقه ای و محلی نیز باید در سطوح ملی اثر گذار باشند، خارج از هر قضاوتی و جنبه اثرگذاری تذکرات بموقع و بجای، مهدی روشنفکر عملکرد بهتری نسبت به بسیاری از نمایندگان داشته است.

در حالی که آمارها یک تذکر و یا سوال برای اکثریت نمایندگان را نشان میدهد امّا روشنفکر گوی سبقت را در این آیتم مهم از بسیاری نمایندگان ربوده است که نشانگر آن است دکتر روشنفکر نماینده ای در تراز ملی است.

با بررسی آمارهای رسمی مجلس شورای اسلامی خواهیم دید که تذکرات مهدی روشنفکر در مجلس شورای اسلامی:
تذکر به کاظم خاندوزی وزیر جهاد کشاورزی، به جهت کم توجهی به موضوع آتش سوزی جنگل‌های زاگرس (بویراحمد و دنا)
تذکر به یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان اداری استخدامی جهت اختصاص شناسه استخدام حق دانش آموزان فرهنگیان
تذکر به علی محرابیان وزیر نیرو، جهت تعیین تکلیف سد خرسان ۳ و خدمت رسانی به ساکنان ۱۴ روستا در این منطقه از حوزه ی انتخابیه ایشان است.
در ادامه عملکرد دکتر روشنفکر در این بخش خواهیم دید، تذکر به بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دلیل عدم تبدیل وضعیت واجدین این وزارت و عدم پرداخت .... تذکر به رستم قاسمی وزیر وقت راه و شهرسازی،  جهت شناسایی سودجویان وام ودیعه مسکن و برخورد با متخلفین...تذکر به محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت تکمیل تالار فرهنگ و هنر یاسوج بعد از ۱۴ سال و تعیین تکلیف وضعیت این فضا.. تذکر به احمد وحیدی  وزیر کشور "جهت تسریع در استقرار ادارات دولتی در شهرستان تازه تاسیس مارگون
تذکر به سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، به دلیل  عدم اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران توسط وزارت صمت از جمله ی مباحث مهم مطرح شده ی ایشان در مجلس شورای اسلامی است.

آمارها می گوید :

تذکر به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و سید صولت مرتضوی با محوریت اصلاح تعریف شاغل و محاسبه نرخ بیکاری در جامعه 

تذکر به محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری، جهت  تعیین تکلیف ساختمان نیمه‌کاره پیام نور مارگون
تذکر به سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان؛  برای تکمیل هتل ورزش یاسوج
تذکر به احمد وحیدی وزیر کشور، جهت تسریع در روند ارتقاء دو بخش پاتاوه و لوداب به شهرستان، تذکر به سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی به جهت عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، ازدواج و فرزندآوری از نکات قابل تحسینی است که بموقع از سوی دکتر روشنفکر مطالبه گری شده است.

از دیگر تذکرات مهم نماینده مطالبه گر استانمان در مجلس شورای اسلامی تذکر به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و جواد اوجی وزیر نفت بود تا دولت از تصمیمات خلق الساعه پرهیز کند و همچنین یادآوری این نکته که افزایش تعرفه گاز باعث عصبانیت مردم شده است.

دکتر روشنفکر همراه و همگام با خواست عموم جامعه در تذکری به بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش شناسایی و برخورد با عامل یا عاملان مقصر در حادثه انفجار کپسول آتش نشانی در بیمارستان امام سجاد یاسوج ارائه داد و دیگر
تذکر روشنفکر خطاب به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور؛ به جهت عدم پاسخگویی به موقع سازمانی اداری استخدامی به مکاتبات عنوان شد.

تذکر به محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت راه اندازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر تذکرات و مطالبه گریهای بود که ارائه گردید.

با بررسی عملکرد دکتر روشنفکر در این بخش به این نکته خواهیم رسید این نماینده ی استان کهگیلویه وبویراحمد، نماینده ای مطالبه گر در سطح ملی بود و تذکرات و طرح سوالات وی نشان می‌دهد ایشان از اثرگذار ترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی است نشان به آن نشان نام روشنفکر هر بار با طرح یک سوال و مطالبه و تذکر در مجلس، تیتر جراید، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری ملی و منطقه ای است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار