کرمان - ایرنا - ۲۱ خانواده والامقام شهدای عشایر ملایی منطقه بحرآسمان در جنوب استان کرمان در آیین دوازدهمین یادواره شهدای این منطقه تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴ 15 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، نماینده، ولی فقیه در استان، معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان، امام جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه رابر و نماینده مردم بافت، ارزوییه و رابر در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از ۲۱ خانواده والامقام شهدای عشایر ملایی منطقه بحرآسمان در قالب دوازدهمین یادواره شهدای این منطقه که شب گذشته (پنجشنبه) برگزار شد، حضور داشتند.

در این آیین که با حضور جمعی از مسولان، خانواده شهدا برگزار شد، جمعی از اهالی جنوب استان کرمان نیز شرکت داشتند.

امام جمعه کرمان نیز در دوازدهمین آیین تکریم از ۲۱ شهید ایل بحرآسمان، شهدای عشایر ملایی منطقه بحرآسمان را مردانی سلحشور شجاع و تاریخ ساز معرفی کرد و گفت:شهدای عشایر هرکدام خودشان عرفایی بودند که همچون ستاره در تاریخ درخشیدند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی همچنین به ویژگی‌های اخلاقی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اساره و تصریح کرد: سیدشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی دارای شخصیتی چند بعدی بود از طرفی در مقابل کفر، فرماندهی شجاع، مقتدر و با درایت و از طرفی در مقابل مردم مظلوم انسانی مهربان و با عطوفت بود.
وی با اشاره به اینکه شاید برای جوانان و نوجوان سئوال به وجود آید هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا چیست؟ اظهار داشت: شهدا به عنوان الگو‌هایی مناسب برای هدایت انسان‌ها هستند.

وی به ویژه گی‌ها و امتیازات برجسته شهدا اشاره کرد و گفت:شهدا مطیع امام و رهبر بودند و تمام عمر برای جلب رضایت خداوند متعال تلاش کردند و همه حرکاتشان برای خدا بود.

امام جمعه کرمان همچنین با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران، رژیم جعلی اسراییل را به بن بست رسانده است گفت: اسرائیل قدرت بازدارندگی خود را از دست داده و محور این مهم نیز جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی ضمن عرض تسلیت رحلت جانگداز پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: اسرائیلی‌ها درصدد ایجاد بی ثباتی در کشور‌های منطقه بودند، اما خودشان دچار بی ثباتی شدند.

وی ادامه داد: آن‌ها طی چهار سال اخیر پنج دولت عوض و خودشان اعلام کرده اند ما ۸۰ سالگی خود را نمی‌بینیم.

امام جمعه کرمان به دستاورد‌های خون شهدا و ضربه‌های سنگینی که به دشمن وارده کرده اند اشاره کرد و افزود: ملت ایران توانست فشار حداکثری دشمن در تحریم‌ها را به فرصت و اتکا به توان داخلی تبدیل و شکست حداکثری را بر دشمن تحمیل کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی یادآور شد: دشمن درصدد تجزیه جهان اسلام و غارت سرمایه‌های حکومت‌های اسلامی و تحمیل کردن حکام خود در کشور‌های منطقه بود که با درایت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و فرماندهی مدبرانه حاج قاسم سلیمانی موفق به اجرای نقشه‌های شوم خود نشد.

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌ها مقتدرانه ایستادگی کردیم و هرکجا دشمنان به خاک ما تجاوز کردند با پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران مواجه شد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: دشمن تلاش کرد بین مردم و رهبری فاصله ایجاد کند، اما مردم شریف ایران علیرغم همه فشار‌های اقتصادی که به شدت آزار دهنده است پای نظام و انقلاب ایستاده اند و نمونه آن را می‌توان در راهپیمایی‌های میلیونی در مناسبت‌های مختلف از جمله ۲۲ بهمن مشاهده کرد.

جنگ سایبری ذهن و فکر جوانان را هدف قرار داده است

امام جمعه کرمان جنگ سایبری را جنگ نرم- بی صدا و بدون خونریزی برشمرد و گفت: در این جنگ دشمن تلاش می‌کند خیلی آرام بر ذهن و فکر جوانان مسلط شود و تفکرات باطل خود را تحمیل نماید.

وی مهمترین و خطرناکترین جنگ دشمن را جنگ اداری و شناختی برشمرد و افزود: شهدا ثابت کردند آمریکا تکیه گاه خوبی نیست و هرکس به آن تکیه کرد شکست خورده است و نمونه آن را می‌توان صدام حسین و حاکم یمن نام برد و در مقابل هرکس با جمهوری اسلامی ایران همراه شده است پیروز بوده است.

حجت الاسیلام علیدادی سلیمانی عنوان کرد: به برکت خون شهدا امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه تولید قدرت کرده و کشور قدرتمند منطقه است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار