مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از تولید گیاه دارویی مریم گلی برای اولین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از 2.5 هکتار سطح زیرکشت این گیاه 12.5 تن محصول برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ 17 September 2023

تابناک فارس به نقل از ایانا: صدیقه مؤیدی با بیان اینکه این گیاه از خانواده نعناییان و چند ساله است، افزود: کشت نشائی گیاه دارویی مریم گلی در فصل پاییز انجام شد و برداشت محصول طی سه مرحله در طول سال، انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: اولین برداشت در نیمه فصل بهار، قبل از گلدهی گیاه و دومین و سومین برداشت به ترتیب در نیمه تابستان و نیمه پاییز است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ارزش هر کیلوگرم گیاه مریم گلی تر در سال جاری 700 هزار ریال برآورد شده است.

مؤیدی پیش‌بینی کرد: پس از خشک کردن اندام­‌های هوایی برداشت شده در سایه، 2.5 تن محصول خشک جمع‌آوری و راهی بازارهای استان فارس و استان‌های هم‌جوار شود.

وی یادآور شد: گیاه مریم گلی پنج تا هفت سال عمر می‌­کند و برای رویش به نوع خاک حساس نیست و تقریباً در هر نوع خاکی به خوبی رشد می­‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: این گیاه ضمن مصرف آب کم با اهدافی همچون ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی و ارتقای توان مالی خانوار‌های روستایی می‌تواند به‌عنوان یک جایگزین مناسب به منظور تغییر الگوی کشت استفاده شود.

وی توضیح داد: این گیاه معطر و شفابخش، مقوی اعصاب بوده و در رفع افسردگی، خستگی و معالجه‌ ام اس نیز از آن استفاده می‌‍شود.

 

برچسب ها: برداشت ، مریم گلی ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار