فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال 10 میلیون و 368 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان بوشهر کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 38 برابر افزایش دارد.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴ 25 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، سردار حیدر سوسنی فرمانده انتظامی استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵۸ شهید راه نظم و امنیت استان بوشهر، بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده وضعیت امنیتی و انتظامی استان بوشهر براساس شاخص‌های وزارت کشور رتبه برتر است.

وی سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این سامانه که پل ارتباطی نیروی انتظامی و مردم محسوب می‌شود، در نیمه نخست امسال ۹۵ هزار تماس مردمی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۵ درصدی دارد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر به فعالیت سامانه ۱۹۷ پلیس پرداخت و بیان کرد: در شش ماه نخست امسال با تماس‌های مردمی انتقادات یک درصد و شکایات از نیروی انتظامی ۵۸ درصد کاهش و قدردانی مردم از پلیس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش یافت.

سردار سوسنی با اشاره به شاخص‌های امنیتی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال رتبه استان در سرقت ۲۷، قتل ۲۰ و شرارت استان آخر کشور ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در نزاع و درگیری رتبه استان بوشهر بیست و هشتم کشور اعلام شده است تصریح کرد: در عرصه تصادفات خودرو در محور‌های مواصلاتی استان بوشهر رتبه استان بوشهر هجدهم ثبت شده که تاکنون وضعیت قابل قبولی بوده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر، برخورد با تخلفات اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در نیمه نخست امسال حدود ۲۰۰ هزار متر مربع زمین‌خواری به ارزش ۵۲۲ میلیارد تومان توسط پلیس اقتصادی استان بوشهر کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۷۹۵ درصد افزایش داشته است.

سردار سوسنی کشف سوخت قاچاق در مدت یاد شده را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۱۰ میلیون و ۳۶۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان بوشهر کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۸ برابر افزایش دارد.

وی از متلاشی شدن ۱۰ باند مواد مخدر در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال با انهدام ۱۰ باند توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر، ۱.۷ تن انواع مواد افیونی مخدر در استان بوشهر کشف شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به دستگیری ۳۸۰ متهم خرده‌فروش مواد مخدر تصریح کرد: در نیمه نخست امسال یک‌هزار و ۷۲ معتاد عادی و ۲۳۲ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد انتقال داده شد.

سردار سوسنی پاکسازی محلات آلوده از مواد مخدر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال ۴۸۵ مرحله پاک‌سازی موادمخدر به‌صورت محله محور در استان اجرایی شد.

وی از دستگیری ۸۰ نفر از محکومان متواری در استان خبر داد و بیان کرد: طرح آرامش در شهر‌های مختلف در پاکسازی شهر‌های مختلف استان از معتادان، خرده‌فروشان و سوداگران مرگ اجرایی شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به کشف ۹۷ درصد جرایم فضای مجازی در نیمه نخست امسال در استان بوشهر گفت: رصد و پایش فضای مجازی و مبارزه با موارد مجرمانه مورد رصد و پایش مستمر پلیس فتا قرار دارد و در این راستا در نیمه نخست امسال سه باند سازمان یافته که به تولید و پخش موارد مبتذل در فضای مجازی اقدام می‌کردند، متلاشی شده است.

سردار سوسنی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۹۵ درصد جرایم خشن در استان بوشهر کشف شده خاطرنشان کرد: در کشف جرایم از روش‌های علمی استفاده می‌شود و روش‌های سنتی حذف شده است.

وی از دستگیری خریداران اموال مسروقه خبر داد و افزود: در نیمه نخست امسال ۲۰۲ نفر کسانیکه اموال مسروقه خریداری می‌کردند، شناسایی و دستگیر شده‌اند و خوشبختانه در چند سال اخیر سرقت بانک و طلافروشی در استان بوشهر ثبت نشده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در برخورد با تخلف در همه بخش‌ها افزود: اکنون وضعیت استان بوشهر در ابعاد انتظامی، امنیتی و دیگر حوزه‌ها مطلوب و خدمات مسؤولان در مأموریت‌های نیروی انتظامی قابل تقدیر است.
منبع/فارس

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار