کد خبر: ۱۱۲۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 26 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: یکی از فلسفه‌های جشن‌های مهدوی همین است که فرهنگ حجت‌شناسی ترویج و تقویت شود اینکه بدانیم به حرف که گوش کنیم‌.


بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در جشن بیعتی تا همیشه با اجتماع منتظران ویژه سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود که در امامزاده یحیی (ع) مرکز استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام اظهار کرد: یکی از دانستنی‌های بسیار لازم برای انسان این است که از همان کانون خانواده تا جامعه بدانیم حرف چه کسی را گوش کنیم و حرف چه کسی را گوش نکنیم تفاوت این دو رسیدن به عزت و یا ذلت است.

وی افزود: خدای بزرگ زمانی که حضرت آدم و حوا را خلق کرد، به آنان آموخت که حرف شیطان را گوش نکنید که بدبختی در پی دارد و به ما هم از سرنوشت بد گوش کردن به حرف شیطان توسط آدم و حوا هشدار داد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه این انقلاب اسلامی نتیجه حرف گوش کردن توسط ملت است، عنوان کرد: مردم به فرمان امام راحل علیه نظام پهلوی و دست‌نشانده آمریکا قیام کرده و این انقلاب پیروز شد، امام در دوران دفاع مقدس فرمود جبهه‌ها را پر کنید و همه مردم جانانه آمدند و کمک کردند و در نتیجه پیروزی حاصل شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: حرف کسی را گوش کنید که پیش خدا حرف او قبول باشد یا همان حجت، اما گاهی انسان به حرف کسی گوش می‌کند که خدا به آن اجازه نداده است.

امام جمعه ساری با اشاره به نتیجه گوش نکردن حرف امام حسین (ع) توسط مردم و نتیجه بد آن، ادامه داد: اغتشاشگران و آشوبگران سال گذشته چه آشوبی به راه انداختند چرا که به حرف آمریکا گوش کردند و خسارت‌هایی را متحمل شدند و بسیاری جان خودشان را از دست دادند، صدها بمب از اینها کشف شده که جای تشکر از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی دارد.

این مسئول همچنین گفت: سوال اینجاست که آیا باید حرف یک مشت سلبریتی از ملت گسسته به شیاطین پیوسته را گوش کرد و خیابانها را به آتش کشید و جان مردم را بگیرند؟ خیر بلکه باید به حرف حجت گوش کنیم در واقع باید حجت شناس باشیم، به فرموده امامان در زمان غیبت نائب ما فقها هستند.

وی با بیان اینکه حجت شناسی مقدم بر رسول‌شناسی است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع) و قرآن را بعد از خود به‌عنوان حجت معرفی کرده است، اگر بخواهیم پیغمبر را بشناسیم پیش از آن باید خدا را بشناسیم یعنی خداشناسی، پیغمبرشناسی و حجت‌شناسی‌.

آیت الله محمدی لائینی اظهار کرد: امروز فضای مجازی ابزاری برای القای حرف توسط کسانی است که ما نباید به حرفشان گوش کنیم، البته فضای مجازی دو فرصت و یک تهدید دارد، آموزش و پرورش و کانون خانواده باید به بچه‌ها آموزش بدهند حرف چه کسی را گوش کنند‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: به آن خانمی که در خیابان کشف حجاب می‌کند باید گفت که حرف چه کسی را گوش کردید؟ غافل و خام هستند نمی‌دانند که به حرف شیاطین گوش کردند، کسی که کار خلاف انجام می‌دهد و در مسیرهای نادرست قرار دارد باید بداند که این خواسته خدا نیست و دنیا و آخرت را نابود می‌کند.

این مسئول اعلام کرد: خدا را شکر می‌کنیم که مردمی فرهیخته، بیدار و بابصیرت داریم، قاطبه مردم ما اینگونه هستند و می‌دانند که باید به حرف چه کسانی گوش کنند، ترویج و تقویت فرهنگ حجت‌شناسی از فلسفه‌های جشن‌های مهدوی است مردم مازندران ما مردمی مهدی‌دوست، مهدی‌منتظر و مطیع هستند و با همراهی با جریان انقلاب و برگزاری بیشترین یادواره‌های شهدا (بیش از ۲۰ درصد)، محب این جریان هستند و در مسیر انقلاب هستند که جای شکر دارد. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار