مراسم سی و ششمین یادواره 33 شهید والامقام نیروگاه شهید سلیمی نکا، تکریم مقام شامخ شهید خوشنام میهمان در نیروگاه و گرامیداشت شهدای غیور بسیج کارگری استان مازندران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ 27 September 2023

 

یادواره ۳۳شهید والامقام نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار می‌شود  

به گزارش تابناک مازندران، مراسم سی و ششمین یادواره 33 شهید والامقام نیروگاه شهید سلیمی نکا، تکریم مقام شامخ شهید خوشنام میهمان در نیروگاه و گرامیداشت شهدای غیور بسیج کارگری استان مازندران برگزار می‌شود.

به همراه رونمایی از یادمان شهید خوشنام و شهدای نیروگاه شهیدسلیمی نکا

سخنران: آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران

مدیحه سرا: حاج رضا بذری

زمان: شنبه - هشتم مهر ماه ۱۴۰۲

مکان: نیروگاه شهیدسلیمی نکا

شادی روح همه شهدای ایران اسلامی صلوات

ستاد برگزاری یادواره شهدای نیروگاه شهیدسلیمی نکا

 

یادواره ۳۳شهید والامقام نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار می‌شود  

 

" روایت استواری "

هفتم مهرماه 1366

نيروگاه شهيد سليمي نكا يكي از مهمترين مراكز صنعتي و از بزرگترين نيروگاه های كشور است كه در دوران دفاع مقدس به تنهايي بيش از 25 درصد برق كشور را تأمين مي كرد. به همين دليل رژيم بعثي عراق پس از ناتوانی از مقابله با رزمندگان غيور ما در جبهه های نبرد، براي جبران شكست هاي خود و با هدف فلج كردن زیرساخت هاي اقتصادي كشور از طريق قطع شريان هاي انرژي و ايجاد رعب و وحشت و نارضايتي در بین مردم، باحمایت کشورهای غربی، خیانت همسایگان و به سرکردگی آمریکای جنایتکار، از سال 1365 تا 1367 طي سه مرحله نيروگاه را آماج شدیدترین حملات ددمنشانه خود قرار داد.

 

یادواره ۳۳شهید والامقام نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار می‌شود  

هفتم مهرماه ماه مصادف است با سالروز بمباران دوم نيروگاه كه در ساعت 15:40 دقيقه روز هفتم مهر ماه 1366 يعني همزمان با پايان ساعت كاري نيروگاه صورت پذيرفت و متأسفانه در اثر اصابت يكي از بمب ها به محل تجمع كاركنان 23 نفر شهید و 79 نفر به درجه جانبازي مفتخر شدند و خساراتي هم به تأسيسات جانبي واحدهاي 1 و 4 وارد نمود و بخشي از ژنراتور، سقف بويلر و بخشي از بويلر واحد 3 آسيب ديد كه در برآوردهاي كارشناسي موجب خسارات ارزي و ريالي بالایی شد. اما دو مرحله بمباران و شهادت 24 نفر از همکاران نتوانست خللی در اراده های استوار کاركنان متعهد و متخصص نيروگاه بوجود بیاورد و با پشتوانه بصیرت، پشتكار، خودباوري و روحيه بسيجي خود علیرغم وجود تهدید بالقوه حملات مجدد، در بازسازی نیروگاه افتخار آفرين ظاهر شدند و ثابت کردند که دشمن در حق مردم ما دچار ضعف تحلیلی – شناختی شده است و بفرموده پیر و مقتدای انقلاب اسلامی با این کشتن ها بیدار و بیدارتر می شود. 

 

یادواره ۳۳شهید والامقام نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار می‌شود  

 و اکنون نیروگاه شهیدسلیمی به عنوان مشهد 25 شهید والامقام، پس از 36 سال از آن حادثه تلخ و غم انگیز، عليرغم عمر بالای واحدها، فرسودگي تجهيزات و زخم هاي کاری وارده در سه مرحله بمباران به برکت ارواح مطهر شهداء، همچنان استوار، بالنده و با صلابت نامش به عنوان "نماد کوشش و استقامت" در صنعت برق کشور می‌درخشد.

 

یادواره ۳۳شهید والامقام نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار می‌شود  

اسامی مبارک شهدای بمباران دوم نیروگاه: 

1- محمود ابوالفضلي
2 - محمد احمدي
3 - كريم اميرحسيني
4 - باقر تقوي
5 - اسكندر جعفری
6 - علي خامنه اي مقدم
7 - رحمان دهقان
8 - علي اصغر رحيمي
9 - اصغر رحيمي اعلايي
10 - مسعود روحي
11- محمدرضا سعادت
12- درويش سلمي نظامي
13-سهراب شمسي جامخانه  
14- سيدحسين شهيدپور
15- احمد صباحي
16- مسلم طهماسبي
17-رجبعلي عبدالله آبادي
18- فرامرز قاسمي
19- رمضان قلندري
20- فرض ا… كمرروستا
21- احمد نجاتي
22- علي نودهي
23- اكبر يونسي       

نیروگاه نکا در سه مرحله بمباران ۲۵ شهيد و 93 جانباز و با احتساب شهدای دوران دفاع مقدس مجموعاً  ۳۳ شهيد و ۱۵۴ جانباز تقديم آرمان‌هاي انقلاب اسلامي نمود.

این نیروگاه از ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰ میزبان یک شهید خوشنام سالهای دفاع مقدس است.

روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار