رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: هرجا که به ائمه و حضرت زهرا(س) توسل کردیم، معجزه‌ای در جبهه رخ می‌داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴ 28 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، احمد تقی کنگی با تاکید بر جنبه اطلاعاتی و حفاظتی عملیات والفجر ۸ اظهار کرد: این عملیات از نظر اطلاعاتی بسیار حائز اهمیت بود، چراکه نیازمند کار میدانی زیادی بود و همچنین از نظر حفاظتی تا جایی که امکان داشت باید دور از چشم دشمن و اختفا انجام می‌شد تا عملیات به پیروزی برسد.

وی ادامه داد: این عملیات از آنجایی که از نوع آبی_خاکی بود، نیازمند آمادگی قبلی مانند توانمندی شنا و غواصی داشت که نیرو‌های گردان ۴۱۰ رفسنجان به فرماندهی حاج احمد امینی در سرچشمه آموزش شنا و در بندرعباس آموزش غواصی دیدند تا بتوانند از رودخانه اروند به‌خوبی عبور کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در خصوص سختی کار در آب بیان داشت: سرعت آب اروند حدود ۸۰ کیلومتر در ساعت بوده و این رودخانه وحشی دارای جزر و مد زیادی است، خصوصاً در زمان جزر سرعت بیشتری پیدا می‌کند و هرآنچه که هست را با خود به پایین می‌برد و این اهمیت و مشقت این عملیات را بیشتر می‌کرد.

رمز عملیات یا فاطمه زهرا (س)

تقی کنگی افزود: این عملیات در ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۶۴ با رمز یا فاطمه زهرا (س) آغاز شد، رزمندگان کرمانی بعد از ماه‌ها آموزش دل به اروند زدند و با توسل به حضرت زهرا (س) از رود عبور کردند.

این پیشکسوت دفاع مقدس مقدس ادامه داد: در این زمان نیرو‌های دشمن کاملا پراکنده شده بودند و رزمندگان اسلام وارد منطقه شدند و در کمتر از دو ساعت و تلفات کم فاو را به تصرف خود درآوردند

وی در خصوص مناطق آزاد شده در عملیات والفجر ۸ یادآور شد: در این عملیات ۸۰۰ کیلومتر مربع از منطقه فاو به مدد رزمندگان اسلام آزاد شد و قریب به ۵۰ هزار نفر از نیرو‌های دشمن کشته و زخمی شدند که آمار بسیار بالایی است. همچنین ۳۰ هزار نفر از نیرو‌های ارتش بعث عراق نیز اسیر شدند.

یادگار دفاع مقدس با تاکید بر حضور پر رنگ کرمانی‌ها در بین ۱۵۰ هزار رزمنده در این عملیات، اظهار کرد: در این عملیات نیرو‌هایی از گردان‌های مانند ۴۱۰ رفسنجان به فرماندهی حاج احمد امینی، گردان ۴۱۷ شهر بابک، گردان ۴۱۶ سیرجان، گردان ۴۱۵ کهنوج و ۴۱۹ جیرفت حضور داشتند. همچنین از جمله شهیدان‌ای که تاثیر زیادی در موفقیت عملیات والفجر داشتند، می‌توان به عارف شهید یوسف الهی، شهید راجی، شهید نصرالله‌پور و شهید تاجیک اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هر زمانی به خدا و ائمه (ع) متوسل شدیم، تمام گره‌ها به‌طور شگفت انگیزی باز می‌شد، خاطرنشان کرد: شب‌های جبهه طور دیگری بود، اکثر رزمندگان به راز و نیاز و نماز شب مشغول بودند، حتی در یک عملیات رزمندگان یکی از گردان‌های لشکر امام حسین (ع)، ۱۴۰ هزار صلوات برای پیروزی در عملیات نذر کرده بودند که با توکل به خدا موفق هم شدند.

به گزارش فارس، به فرموده، ولی امر مسلمین جهان، ما در جنگ، بسیار جان‌های عزیز را از دست دادیم و خسارت‌های مادّی و معنوی زیادی هم تحمل کردیم؛ اما چیزی در دل این ملت جوشید که برکات و ارزشش برای امروز و فردای این ملت، از همه چیز بالاتر است و آن، احساس اتّکاء به نفس، احساس عزّت، احساس استقلال، احساس خودباوریِ ملیِ عظیم و احساس اعتقاد به این بود که اگر یک ملت حول محور ایمان به خدا و عمل صالح جمع شوند، معجزاتِ نشدنی یکی پس از دیگری قابل شدن خواهد شد

به راستی که این جنگ چه بسیار ناگفته‌هایی دارد و هرکدام از آن‌ها چراغی است برای آینده‌ای روشن است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار