امام جمعه دشتستان گفت: حل مشکلات حاشیه نشینی برازجان نیازمند اتخاذ تدابیر ضرب الاجلی است.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ 29 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت: حاشیه نشینی تصویری واقعی از یک معضل فرهنگی اجتماعی است. شهرستان دشتستان به دلایل مختلفی از جمله جاذبه‌های کارگری و کشاورزی به یک شهر مهاجرپذیر تبدیل شده است که حجم قابل توجهی از سکونت‌های این شهر به حاشیه نشینی مبدل شده است، لذا از جمله مسائل و معضلات جدی شهر برازجان مساله تصرف و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و حاشیه نشینی است.

امام جمعه دشتستان افزود: اگر جلو این مسائل گرفته نشود در آینده به یک معضل جدی و بحرانی منجر خواهد شد، باید برای حل این مسائل و جلوگیری از افزایش حاشیه نشینی با اولویت در دستور کار مدیران شهر باشد.

مصلح ابراز داشت: حل مشکلات سکونت گاه‌های اطراف شهر نیازمند اتخاذ تدابیر ضرب العجلی است و بی تکلیفی و رهاشدن آن‌ها زیبنده شهر و مردم انقلابی ما نیست، اکنون بیش از ۲۰ سال است که این معضلات همچنان بر زمین مانده و ادامه دارد.

امام جمعه دستستان اظهار داشت: نظام خدمات ارزشمندی به همه مردم به ویژه افراد مستضعف ارائه کرده، اما بروز چنین مشکلاتی بعضاً خدمات خوب نظام را مخدوش می‌کند.

مصلح افزود: وضع موجود نشان می‌دهد همچنان بخش زیادی از محله‌های حاشیه شهر برازجان همانند پردیس، والفجر، امیرآباد و آبرسانی از حداقل خدمات فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و امنیتی محرومند.

امام جمعه دشتستان تصریح کرد: اگر مسؤولین شهرستان به موقع به وظایف خود عمل می‌کردند امروز شاهد این همه مشکلات حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی نبودیم انتظار می‌رود مدیران مسؤولانه عمل کرده و در توزیع عادلانه خدمات تدبیر کنند.

امام جمعه دشتستان اظهار داشت: به حول و قوه الهی و با تلاش متخصصان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در هفته دفاع مقدس ماهواره تصویربرداری نور ۳ با ماهواره بر ایرانی قاصد با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت، این موفقیت را به رهبر حکیم و فرزانه، همه مردم عزیز، تلاشگران صنعت فضایی کشور و متخصصین فضایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک می‌گویم.

امام جمعه دشتستان افزود: این موفقیت تجلی خودباوری و توانمندی فرزندان این ملت و شکست پروژه تحریم دشمن است، ان شا‌ءالله امسال سال پرباری برای صنعت فضایی کشور خواهد بود.

امام جمعه دشتستان اظهار داشت: هفتم مهرماه به نام روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است. در واقع این روز بهانه‌ای است تا به گرامیداشت انسان‌هایی بپردازیم که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می‌گذرند و تقدیر و تشکر کنیم از همان کسانی که وقتی دشمن به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند و در پی حمله مجدد هواپیما‌های دشمن در پالایشگاهی که مورد اصابت قرار می‌گیرد به شهادت می‌رسند.

وی افزود: تکریم سالمندان و احترام ویژه آنان از آموزه‌های روشن فرهنگ اسلامی است؛ و در آیه ۲۳ سوره اسرا آمده است: «به پدر و مادر نیکی کنید. هرگاه یکی از آن دو، یا هر دو آن‌ها نزد تو به سن پیری رسند، کمترین اهانتی به آن‌ها روا مدار و بر آن‌ها فریاد مزن و گفتار لطیف و سنجیده و بزرگوارانه به آن‌ها بگو.» و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نیز فرمود: «احترام به پیران امّت من، گرامی داشت من است.»

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار