شهردار اشتهارد استان البرز با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی جدید در این شهر و ضعف زیرساخت های موجود اعلام کرد: انتقال جمعیت کارگری و سرریز سایر مناطق استان به اشتهارد نیازمند تامین امکانات و زیر ساخت ها است .
کد خبر: ۱۱۲۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ 01 October 2023

به گزارش «تابناک البرز» مهدی مهدوی نیا در حاشیه بررسی نیازهای شهرک هوشمند اشتهارد به خبرنگاران گفت : طبق برنامه ریزی ، امسال یک هزارو۷۰ هکتار به عرصه شهری اشتهارد افزوده شده که باید برای تامین نیازهای واحدهای مسکونی جدید سازوکار مناسب توسط دستگاه های اجرایی استان البرز اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه وجود سه شهرک صنعتی در اطراف شهر اشتهارد آورده مالی برای این شهر نداشته است ، افزود: قرار است جمعیت کارگری در اشتهارد استقرار یابد اما پیش از اسکان جمعیت تمام دستگاه های خدماتی و اجرایی استان البرز زیر ساخت ها را تامین کنند و امکانات مناسب نیز در اختیار شهرداری قرار گیرد.

شهردار اشتهارد با بیان اینکه سهم این شهر از محل اعتبارات ارزش افزوده استان البرز ناچیز است ، گفت : با توجه به محرومیت شهرستان اشتهارد انتظار می رود مسوولان استانی از محل اعتبارات ارزش افزوده بودجه مناسبی برای اشتهارد اختصاص دهند.

مهدوی نیا یادآور شد: با اینکه هنوز مسوولیت مسکن مهر و چند شهرک دیگر مسکونی دیگر به شهرداری اشتهارد واگذار نشده است ، اما این شهرداری از محل بودجه و امکانات محدود خود به ساکنان این شهرک ها خدمات رسانی می کند.

شهردار اشتهارد بیان کرد: به کارگیری اتباع خارجی در صنایع شهرک های صنعتی و اسکان این مهاجران در شهر اشتهارد به لحاظ اجتماعی ، اقتصادی و امثال آن نیز آسیب هایی به دنبال دارد که باید در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد

وی با بیان اینکه امسال در مجموع ۷۵۰ میلیارد ریال بودجه توسط شورای شهر برای شهرداری اشتهارد تصویب شده است ، گفت : تاکنون ۴۰ درصد این بودجه صرف پروژه های عمرانی شده است.

مهدوی نیا با اشاره به ایجاد اولین شهرک هوشمند استان البرز به وسعت ۱۴ هکتار در شهر اشتهارد بیان کرد: این طرح امسال توسط مدیریت شهری به اجرا در آمده و اقدامات لازم برای مشارکت دستگاه های اجرایی استان البرز در تامین نیازها پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در این شهرک ، خدمات دستگاه های اجرایی مانند آبرسانی ، شبکه فاضلاب ، مخابرات ، گاز و امثال آن از طریق یک تونل به نقاط مختلف شهرک ارائه می شود.

شهردار اشتهارد گفت : اکنون نیز کار ساخت تعدادی بوستان تفریحی با پیوست فرهنگی و ورزشی در پروژه مسکن مهر و سایر نقاط شهر در دست احداث است که بوستان نهج البلاغه به وسعت ۲۳ هزار متر مربع از جمله این پروژه ها است.

وی با بیان اینکه شهرداری اشتهارد در حال هوشمند سازی خدمات خود است ، بیان کرد: تلاش ها بر خدمات غیر حضوری به شهروندان متمرکز شده است.

مهدوی نیا اظهارکرد: امسال نیز برای پرس زباله در این شهر خودرو ویژه خریداری شده ضمن آنکه با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی احداث یک شهربازی بزرگ در اشتهارد پیش بینی شده است.

وی از کمبود نیروی انسانی متخصص در بخش های مختلف مدیریت شهری به ویژه آتش نشانی به عنوان مهمترین مشکل مدیریت شهری اشتهارد نام برد و گفت : از مسوولان استانی و کشوری انتظار داریم زمینه را برای جذب نیروی متخصص بومی را در این شهر فراهم کنند چرا که جذب افراد غیر بومی به علت مهاجرت دوباره آنها خدمات رسانی مدیریت شهری را دچار مشکل خواهد کرد.

شهر اشتهارد با جمعیت ثابت و شناور بیش از ۸۰ هزار نفر در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار