مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان فارسبا بیان اینکه فارس رتبه نخست طول راه‌های همسنگ را با بیش از ۵۰ هزار کیلومتر و ۱۲.۳ درصد کل کشور به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: علاوه بر شبکه ارزشمند راه‌های استان، وجود ۷ پایانه بار و شهرک حمل و نقل، بیش از ۶۰ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی که از این حیث هم رتبه یک کشور را داریم، خدمات‌دهی به هموطنان عزیز را چند برابری می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ 02 October 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علیرضا راستیار در آیین تجلیل از ایثارگران دوران دفاع مقدس این اداره‌کل گفت: شبکه حمل و نقل جاده‌ای استان فارس دارای بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۳۵۰۰ کیلومتر راه فرعی و بیش از ۱۲ هزار کیلومتر راه روستایی است که جمعا بیش از ۲۱ هزار کیلومتر انواع راه را در بر می‌گیرد بنابراین استان پهناور فارس با بیش از ۹.۳ درصد حجم راه رتبه اول را در کشور داراست.

او با بیان اینکه فارس رتبه نخست طول راه‌های همسنگ را با بیش از ۵۰ هزار کیلومتر و ۱۲.۳ درصد کل کشور به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: علاوه بر شبکه ارزشمند راه‌های استان، وجود ۷ پایانه بار و شهرک حمل و نقل، بیش از ۶۰ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی که از این حیث هم رتبه یک کشور را داریم، خدمات‌دهی به هموطنان عزیز را چند برابری می‌کند.

راستیار گفت: خدمات‌دهی ۱۴ مرکز معاینه فنی، ۲۱ پاسگاه پلیس راه، ۱۴۷ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ... از مهم‌ترین مؤلفه‌های زیرساختی حمل و نقل جاده‌ای استان بوده که خدمات‌رسانی به مردم عزیز و کاربران جاده‌ای را هموار می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه بیش از ۴۱ هزار ناوگان کالا و وانت با بیش از ۶۰ هزار راننده ناوگان کالا کار حمل کالا را برعهده دارند، تصریح کرد: بیش از ۲۶۵ شرکت حمل و نقل کالای برون شهری و ۲۵ تشکل صنفی کارگری و رانندگان به همراه ۱۵ انجمن صنفی شرکت‌ها و یک کانون انجمن صنفی شرکت‌ها تحت نظارت این اداره‌کل در بخش حمل و نقل استان نقش‌آفرینی می‌کنند.

راستیار با اشاره به جایگاه فارس در حمل و نقل کشور، تأکید کرد: ماحصل تلاش تمامی فعالان بخش حمل و نقل استان صدور حدوداً بیش از ۲ میلیون بارنامه و جابه‌جایی بیش از ۳۰ میلیون تن کالا در هر سال بوده که عملکردی قابل توجه است، همچنین در بخش حمل و نقل مسافر بیش از ۳۶۰۰ ناوگان حمل و نقل مسافر و بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ راننده حرفه‌ای مشغول فعالیت هستند.

او اضافه کرد: ۱۴۷ شرکت و شعب حمل و نقل مسافر، ۴ انجمن تخصصی، ۱۱ کانون و انجمن صنفی رانندگان و ۲۵ پایانه عمومی مسافر برون شهری سبب شده که این بخش نیز در کشور خوش بدرخشد و بیش از ۷ میلیون مسافر را در سال جابه‌جا کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تمامی برهه‌های حساس و تاریخی ایران اسلامی عزیزمان از جمله دفاع مقدس نقش‌آفرین بوده است، تاکید کرد: در خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ۵ خانواده شهید راهدار وجود دارد که مایه سربلندی و افتخار این مجموعه هستند همچنین ۲۳ برادر و خواهر شهید همکار دارد.

راستیار با تاکید بر اینکه اشتغال ۱۹ جانباز سر افراز زینت بخش این مجموعه است، ادامه داد: ۱۷ فرزند شهید همکار، ۱۰ پدر و مادر شهید و ۸۳ رزمندگان (ایثارگران) شاغل در مجموعه راهداری و حمل و نقل فارس هستند از این‌رو به جرات می‌توان گفت راهداری فارس مجموعه‌ای پرافتخار در دوران دفاع مقدس است که خودباوری، ایثار و از خودگذشتگی، مجاهدت‌ها و فداکاری‌هایشان هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

فرمانده لشکر ۱۹ فجر فارس نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: ایثارگری و جانفشانی‌هایی که در جنگ تحمیلی اتفاق افتاد هیچ‌گاه از کتاب تاریخ پاک نخواهد شد.

سردار ظهراب قنبری تأکید کرد: حضور موثر ایثارگران و تلاشگران راه و ترابری در زمان جنگ تحمیلی ۸ ساله فراموش‌نشدنی است.

او در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت پذیرفته در طرح بزرگ اربعین حسینی (ع) ۱۴۰۲ بیان کرد: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در جابه‌جایی زائران و مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خوش درخشید که جای تقدیر بسیار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار