کد خبر: ۱۱۲۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ 02 October 2023

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25 04 10/07/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------

محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران 

سرهنگ  یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی تا ساعت 7 صبح روز شنبه 15 مهرماه 1402 در محورهای مواصلاتی استان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "یدالله جهان تاب" با تبریک ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی تا ساعت 7 صبح روز شنبه 15 مهرماه در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز ترافیک تا ساعت 7 صبح روز شنبه 15 مهرماه در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس ، اظهار داشت: تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت 13 تا 24 روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه 10، 11 و 12 مهر ماه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تا 24 همان روزها از میدان امیرکبیر کرج به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی افزود: تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت یک بعد از ظهر تا ساعت 24 روزهای جمعه و شنبه 14 و 15 مهرماه از کرج و ابتدای آزادراه تهران- شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 24 همان روزها از مرزن آباد به سمت کرج و تهران یک طرفه خواهد شد .

وی با اشاره به محدودیت های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلر ها از محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 امروز دوشنبه 10 مهرماه و روزهای سه شنبه و چهارشنبه 11 و 12 مهرماه و همچنین از ساعت 7 صبح تا 24 روزهای پنج شنبه و جمعه 13 و 14 مهرماه از این محور ممنوع است .

رئیس پلیس راه استان افزود: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی در روزهای سه شنبه، جمعه و شنبه 11، 14 و 15 از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 22 به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد .

جهان تاب به اجرای محدودیت ها تردد در محور فیرزکوه نیز اشاره کرد و گفت: تردد انواع تریلر ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 روزهای سه شنبه و جمعه 11 و 14 شهریورماه از مسیر جنوب به شمال محور تهران، فیروزکوه، قائم شهر و بالعکس ممنوع می باشد .

وی در خاتمه  از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و ضمن مدیریت سفر خود، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .

---------------------------------

ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان مازندران با مردم 

سرهنگ مسعود تقدیسی رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان مازندران از برگزاری جلسه ارتباط مستقیم مردم با فرمانده انتظامی استان قبل از برگزاری نماز جمعه در مصلی امام خمینی شهرستان ساری به مناسبت هفته فراجا خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مسعود تقدیسی در تشریح این خبر، گفت: به مناسبت هفته فراجا، سردار حسن مفخمی شهرستانی، فرمانده انتظامی استان با حضور در جلسه ارتباط مستقیم مردم و مسئولان انتظامی پاسخگوی سوالات و درخواست های شهروندان خواهد بود .

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در این جلسه که به مناسبت هفته فراجا برگزار خواهد شد، شهروندان گرامی می توانند از ساعت 10 و 30 دقیقه تا 12 ظهر روز جمعه 14 مهرماه 1402با حضور در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان ساری با فرمانده انتظامی استان دیدار کنند .

سرهنگ تقدیسی با اشاره به برگزاری این جلسه در شهرستان های تابعه با حضور فرماندهان انتظامی آن شهرستان ها در محل برگزاری نماز جمعه، خاطرنشان کرد: مردم عزیز شهرستان های تابعه نیز می توانند با حضور در محل برگزاری جلسه به طرح انتقا، شکايت و درخواست های خود بپردازند .

ساداتی با بیان این که، در این زمینه در کنار اقدامات فرهنگی و اجتماعی، اقدامات بازدارنده پلیس های تخصصی  بسیار کارساز است، اظهار داشت: پلیس با رصد به موقع شبکه های اجتماعی به هر گونه تحرکات رسانه ای شده اراذل و اوباش با اقدامات مناسب عوامل اجرایی  پاسخ های لازم را ارائه می دهد  تا بر احساس امنیت و اعتماد عمومی به پلیس خدشه ای وارد نشود.

وی تصریح کرد: با توجه به  اولویت گذاری فرمانده انتظامی کل کشور مبنی بر برخورد تند,سریع و قاطع پلیس با اراذل و اوباش و جلوگیری از تحرکات آنان به خصوص مواردی که در شبکه های اجتماعی منتشر و باعث تشویش اذهان عمومی می گردند؛ حساسیت این فرماندهی را دو چندان کرده و تمام سعی و تلاش بر این است تا با همت کارکنان و جلب مشارکت دستگاه های متولی و اقشار اجتماعی ضمن اقدامات پیشگیرانه، پیش دستانه واقدامات بازدارنده به تحرکات اراذل و اوباش در کمترین زمان ممکن پاسخ قاطع داده شود تا درس عبرتی برای سایرینی که قصد بر هم زدن امنیت عمومی جامعه دارند ؛ باشد.

وی در پایان به برخی از مفاد قانونی در برخورد با اراذل و اوباش و هنجار شکنان به شرح ذیل اشاره کرد:

ماده 612 قانون مجازات اسلامی - هركس مرتكب قتل عمد شود و شاكي نداشته يا شاكي داشته ولي از قصاص گذشت كرده باشد و يا به هر علت قصاص نشود، در صورتي كه اقدام وي موجب اخلال در نظم و صيانت و امنيت جامعه يا بيم تجري مرتكب يا ديگران گردد، دادگاه مرتكب را به حبس از سه تا ده سال محكوم مي نمايد.

ماده 613 قانون مجازات اسلامی - هر گاه كسي شروع به قتل عمد نمايد ولي نتيجه منظور بدون اراده وي محقق نگردد، به شش ماه تا سه سال حبس تعزيري محكوم خواهد شد.

ماده 614 قانون مجازات اسلامی - هر كس عمداً به ديگري جرح يا ضربي وارد آورد كه موجب نقصان يا شكستن يا از كار افتادن عضوي از اعضاء يا منتهي به مرضي دائمي يا فقدان يا نقص يكي از حواس يا زوال عقل مجني عليه گردد، در مواردي كه قصاص امكان نداشته باشد، چنانچه اقدام وي موجب اخلال در نظم و صيانت و امنيت جامعه يا بيم تجري مرتكب يا ديگران گردد به دو تا پنج سال حبس محكوم خواهد شد و در صورت درخواست مجني عليه ، مرتكب به پرداخت ديه نيز محكوم مي شود.

تبصره: در صورتي كه جرح وارده ، منتهي به ضايعات فوق نشود و آلت جرح اسلحه يا چاقو و امثال آن باشد، مرتكب به سه ماه تا يك سال حبس محكوم خواهد شد.

ماده 615 قانون مجازات اسلامی - هرگاه عده اي با يكديگر منازعه نمايند ، هر يك از شركت كنندگان در نزاع، حسب مورد به مجازات زير محكوم مي شوند:

1-در صورتي كه نزاع منتهي به قتل شود، به حبس از يك تا سه سال.

2- در صورتي كه منتهي به نقص عضو شود، به حبس از شش ماه تا سه سال.

3- در صورتي كه منتهي به ضرب و جرح شود، به حبس از سه ماه تا يك سال.

ماده 616 قانون مجازات اسلامی - در صورتي كه قتل غير عمد به واسطه بي احتياطي يا بي مبالاتي يا اقدام به امري كه مرتكب در آن مهارت نداشته است يا به سبب عدم رعايت نظامات واقع شود مسبب به حبس از يك تا سه سال و نيز به پرداخت ديه در صورت مطالبه از ناحيه اولياي دم محكوم خواهد شد، مگر اينكه خطاي محض باشد.

تبصره- مقررات اين ماده، شامل قتل غير عمد در اثر تصادفات رانندگي نمي گردد.

ماده 617 قانون مجازات اسلامی - هركس به وسيله چاقو و يا هر نوع اسلحه ديگر تظاهر يا قدرت نمايي كند يا آن را وسيله مزاحمت اشخاص يا اخاذي يا تهديد قرار دهد يا با كسي گلاويز شود، در صورتي كه از مصاديق محارب نباشد، به حبس از شش ماه تا دو سال و تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهد شد.

ماده 618 قانون مجازات اسلامی - هر كس با هياهو و جنجال يا حركات غير متعارف يا تعرض به افراد ، موجب اخلال نظم و آسايش و آرامش عمومي گردد يا مردم را از كسب و كار بازدارد به حبس از سه ماه تا يك سال و تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهد شد.

ماده 619 ق.م.ا - هر كس در اماكن عمومي يا معابر، متعرض يا مزاحم اطفال يا زنان بشود يا با الفاظ و حركات مخالف شئون و حيثيت به آنان توهين نمايد به حبس از دو تا شش ماه و تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهد شد.

ماده 620 قانون مجازات اسلامی - هرگاه جرايم مذكور در موارد(618-617-616) در نتيجه توطئه قبلي و دسته جمعي واقع شود هر يك از مرتكبين به حداكثر مجازات مقرر محكوم خواهند شد.

همچنين در صورتي كه ايراد ضرب و جرح مشمول قانون قصاص و ديات باشد مطابق قانون مذكور عمل مي شود. ماده 269 و مواد بعد از آن در خصوص قصاص مي باشد.

---------------------------------

توقیف خودروی راننده پر خطر در نکا 

سرهنگ فاسم عزیزی با تلاش ماموران انتظامی شهرستان نکا راننده ای که با حرکات نمایشی موجب وحشت در شهروندان شده بود دستگیر و خودروی وی توقیف شد . 

تقدیسی همچنین، اظهار داشت: به همین مناسبت معاون وظیفه عمومی استان در روز شنبه 15 مهرماه، رئیس پلیس پیشگیری  استان در روز یک شنبه 16 مهرماه، رئیس پلیس  راهور استان در روز دوشنبه 17 مهرماه و رئیس پلیس آگاهی استان در روز سه شنبه 18 مهرماه از ساعت 9 تا 11 صبخ با حضور در دفتر نظارت همگانی استان به  آدرس  ساري ،ميدان شهرداري -،خيابان مازيار، نبش اميرکبير به صورت حضوری و تلفنی پاسخگوی شهروندان از سراسر استان خواهند بود .

وی در خاتمه عنوان داشت: پلیس با راه اندازی سامانه 197 دفتر نظارت همگانی همواره پاسخگوی سوالات، انتقادات، پیشنهادات و در خواست های شهروندان در تمامی ساعت های شبانه روز است .

---------------------------------

مقابله با اراذل و اوباش از ماموریت های اصلی پلیس 

سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با اراذل و اوباش از دستگیری ضارب متواری و 2 مخل نظم و امنیت عمومی در ساری خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید جعفر ساداتی در تشریح این خبر، گفت: در پی در پي دریافت گزارش های مردمی مبني بر قدرت نمایی و حمل سلاح سرد، نزاع و درگيري 2 نفر از اراذل و اوباش و همچنین تیراندازی منجر به جرح فردی در ساری که منجر به و ‏ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان شده بودند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران آن شهرستان قرار گرفت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران یگان امداد شهرستان ساری پس از هماهنگي قضائي و انجام تحقیقات میدانی متهمان را شناسايي و آنان را در عملیاتی مقتدرانه دستگیر کردند.

سرهنگ ساداتی از کشف  2 قبضه قمه و یک قبضه اسلحه شکاری دست ساز این افراد خبر داد و با بیان این که  متهمان پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائي شدند ، بیان داشت: وجود امنیت در یک جامعه به همان اندازه مهم است که احساس امنیت و امنیت روانى درآن جامعه لازم است و احساس امنیت در یک جامعه، مهم تر ازوجود امنیت در آن است .

وی ادامه داد: امنیت از فرد شروع شده و به خانواده و جامعه و در نهایت نظام بین المللى منتهى مى شود، با این وجود باید گفت؛ تأمین امنیت و احساس امنیت در درجه اول به فرد برمى گردد و با توجه به این مهم  اگر کاهش امنیت در جامعه رخ دهد بى اعتمادى، رواج بدبینى و شایعه، عدم مشارکت و همکارى در برنامه هاى اقتصادى، اجتماعى، سیاسى و امنیتى کشور را به دنبال خواهد داشت.

 سرهنگ ساداتی تصریح کرد: از آنجایى که احساس امنیت در بین مردم ناشى از عدم وجود هرگونه خطر و تهدید بالقوه و بالفعل است ؛ یکى از مسایل مهم اجتماعى که زمینه ساز از بین بردن احساس امنیت در بین مردم مى شود وجود افرادى است که با نقض قوانین و ایجاد رعب و وحشت سعى در قدرت نمایى درجامعه دارندکه قانون آنان را تحت عنوان اراذل و اوباش می شناسد.

سرهنگ ساداتی در ادامه، اذعان داشت: در پیش گیرى و مقابله با خودنمایى این گونه افراد نیاز به اهرم ها و مکانیزم هاى کنترلى در جامعه مى باشدکه یکی از این مکانیزم ها ؛ طرح جمع آوري اراذل و اوباش است که طى سال هاى اخیر در دستور کار فراجا قرار گرفته است.

به گفته سرهنگ ساداتی: پلیس در مقابله با اراذل و اوباش ضمن اجرای طرح طرحی اجتماعی و انتظامى به منظور ارتقاء امنیت اجتماعى اهدافی از جمله افزایش احساس امنیت شهروندان، کاهش دامنه شیوع کج روى ها وآسیب هاى اجتماعى، افزایش رضایت شهروندان از فراجا، کاهش وقوع کنش هاى اعتراض آمیز، افزایش شأن، منزلت و اقتدار پلیس ، انجام مأموریت ذاتى خود، افزایش روحیۀ نشاط و شادابى و فراهم کردن زمینۀ رشد و بالندگى و پیشرفت فردى و جمعى را دنبال نموده است.

وی با بیان این که استان مازندران از جمله استان هایی است که جولان اراذل  و اوباش در این استان با بر خوردهای قاطع عوامل انتظامی چه در سنوات گذشته و چه در زمان حال مواجه بوده است گفت:  این افراد در سریعترین زمان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند و به تناوب نوع جرم مرتکبه با آنان برخورد لازم صورت پذیرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، خاطرنشان کرد: در زمان فعلی با توجه به بالا بودن ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی بر افکار عمومی و میزان بالای کاربر فضای مجازی ؛ کوچکترین تحرکات اینگونه افراد در فضای مجازی ؛ تبعات بسیار وسیع و گسترده ای بر افکار عمومی دارد و بر همین اساس فعالیت اینگونه افراد تحت کنترل قرار گرفته و در کمترین زمان با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد.

سرهنگ "فاسم عزیزی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اجرای حرکات نمایشی مخاطره آمیز ودلهره آور توسط راننده یک خودروی سواری پژو در یکی از خیابان های  اصلی شهرو انتشار کلیپی از آن در فضای مجازی ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: با پیگیری ماموران راننده خودروی مورد نظر که موجب اخلال در نظم و امنیت عمومی و وحشت در بین شهروندان و سرنشینان خودروی مذکور شده بود شناسایی شد.

سرهنگ عزیز، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم که با اقدام خود ضمن جریحه دار کردن احساسات مردم، شکایت و اعتراض آنان را در پی داشته است دستگیر و خودروی وی توقیف شد .

وی در خاتمه با دعوت رانندگان به رعایت نظم و مقررات عمومی و آئین نامه های رانندگی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه بی نظمی و عدم رعایت قانون و مقررات عمومی از سوی افراد مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .

---------------------------------

دستگيري سارق منزل در گلوگاه 

سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگيري سارق منزل با 8 فقره سرقت خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"محمود کلوانی" با اعلام اين خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت در این شهرستان ، موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي ماموران پلیس آگاهی موفق به شناسایی سارق حرفه ای و سابقه دار در این ارتباط شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان ، تصريح کرد: متهم طی عملياتي ضربتي و غافلگيرانه دستگیر و تاکنون به 8  فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

سرهنگ کلوانی در پایان از کشف مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه از مخفیگاه متهم واسترداد به مالباختگان خبر داد و خاطرنشان کرد: این فرد پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شده و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

---------------------------------

سارق کنتور برق در محمودآباد دستگیر شد 

سرهنگ محمو.دحسین زاده فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد ، از دستگيري سارق کنتور برق با 7 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "محمو.دحسین زاده" در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت کنتور برق ، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار ماموران کلانتري 11قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پس از انجام اقدامات پليسي  و گشت زني هدفمند سارق را در پوشش لباس پیمانکار اداره برق حين سرقت شناسايي و دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد ادامه داد: متهم ضمن اعتراف به 7 فقره سرقت کنتور برق در این شهرستان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد.

سرهنگ "حسين زاده " در خاتمه با بيان اينکه موفقيت پليس در کشف جرائم نتيجه تعامل با شهروندان است، افزود: بدون مشارکت و همراهي شهروندان، حصول امنيت مطلوب مقدور نيست، از شهروندان تقاضا مي شود ضمن توجه به هشدارهاي پليس ، هرگونه تردد مشکوک افراد و وسايل نقليه را بلافاصله از طريق 110 به پليس اطلاع دهند.

---------------------------------

دستگیری سارقان پمپ آب باغات بهشهر 

سرهنگ ابوالقاسم ابراهیمی" جانشین انتظامي شهرستان بهشهر از دستگيري 2 سارق حرفه ای پمپ آب از باغات و مزارع کشاورزی با 10 فقره سرقت در رستمکلای آن شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"ابوالقاسم ابراهیمی" در تشريح اين خبربیان داشت : در پي وقوع چندين فقره سرقت پمپ آب از  باغات و مزارع کشاورزی رستمکلا ،  موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در این ارتباط ماموران کلانتری 13  با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي 2 سارق حرفه ای را در این ارتباط شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ  ابراهیمی، خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده  تاکنون به 10  فقره سرقت پمپ آب و سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان بهشهر، با اشاره به این که متهمان پس تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به شهروندان توصیه کرد: ضمن استفاده از تجهیزات الکترونیکی مناسب برای پیشگیری از سرقت، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار