رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از بین ۶۹ دستگاه اجرایی استان که در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی مشارکت کردند ۶ دستگاه منتخب این دوره معرفی شدند.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ 06 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، کهگیلویه و بویراحمد، جهانگیر شاهینی در آئین برگزاری بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی در سالن سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: طبق روال هر ساله به منظور تقدیر و تجلیل از دستگاه‌های اجرایی جشنواره شهید رجایی در دو سطح ملی و استانی برگزار گردید.
وی افزود: بر اساس ورود اطلاعات ۶۹ دستگاه اجرایی در فرآیند ارزیابی مشارکت و شاخص‌های عمومی و اختصاصی را بارگذاری کردند، در این زمینه شورای راهبری توسعه مدیریت استان به عنوان ستاد جشنواره شهید رجایی انتخاب شد که در نهایت ۶ دستگاه اجرایی بر اساس گروه‌بندی دبیرخانه ستاد مرکز منتخب این دوره شدند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه شاخص‌های اختصاصی برای هر دستگاه بر حسب وظایف، اهداف و رسالت‌هایش متفاوت است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی امسال در ۶ گروه تقسیم بندی شدند که در مقایسه با سال گذشته، یک گروه جدید یعنی "اقتصادی و مالی" نیز به آن اضافه شد.
وی تصریح کرد: بر این اساس ۱۵ دستگاه اجرایی در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت‌ها؛ ۱۴ دستگاه اجرایی در گروه تولیدی و خدماتی؛ ۱۳ دستگاه اجرایی در گروه علمی، فنی و آموزشی؛ ۱۴ دستگاه اجرایی در گروه سلامت و رفاه اجتماعی؛ ۷ دستگاه اجرایی در گروه عمومی، امنیتی و قضایی و ۶ دستگاه اجرایی در گروه اقتصادی و مالی مشارکت کردند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دستگاه‌های برتر به ترتیب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گروه فرهنگی، علمی و آموزشی، اداره کل جهاد کشاورزی در گروه تولیدی و خدماتی، اداره کل پست در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در گروه سلامت و رفاه اجتماعی، اداره کل استاندارد در گروه عمومی، امنیتی و قضایی و مشترکا اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل امور مالیاتی در گروه اقتصادی و مالی بودند.
شاهینی اظهار کرد: در ۱۴ محور دیگر ۱۴ دستگاه اجرایی حائز رتبه‌های برتر شدند.
گفتنی است جشنواره شهید رجایی شهریور هر سال به منظور شناسایی و تقدیر از دستگاه‌های اجرایی و کارمندان برتر و نمونه همزمان با هفته دولت برگزار می‌شودکه به دلیل برگزاری مراسم اربعین حسینی، جشنواره شهید رجایی برگزار نشد و همه توجهات و برنامه‌ها در راستای هر چه بهتر برگزار شدن بزرگترین تجمع شیعیان جهان در کشور عراق بود که لنز دوربین‌ها و قلم خبرنگاران به این همایش معطوف شده بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: معظم له فرمودند: «در زمینه خدمت وقت محدود است» لذا طبق این فرمایش رهبری خوب است که انقلابی و جهادی فعالیت‌ها را شبانه روزی دنبال کنیم تا به تعهدات در قبال مردم عمل کنیم.
وی به سیمای اداری و استخدامی استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و با بیان اینکه در این دولت خدمت خوبی ارائه شد، گفت: ۳۴ هزار نفر کارمند داریم که ۳۵ درصد خانم‌ها و ۶۵ درصد آقایان است که بیشترین کارکنان دارای مدرک لیسانس هستند.
وی بیان کرد: بیشترین کارکنان با جمعیت ۲۰ هزار نفری رسمی هستند و سایرین پیمانی، رسمی آزمایشی، قرار داد، کار معین، قرار دادی کارگری و شرکتی هستند.
شاهینی به وجود ۷ هزار جایگاه شغلی خالی در استان اشاره و عنوان کرد: تلاش می‌شود با همکاری استانداری برای پوشش صندلی‌های خالی برنامه‌ریزی و کار استخدام آن‌ها انجام شود.
این مسوول بیان کرد: سال گذشته ۶ آزمون استخدام برگزار شد و چند آ زمون دیگر امسال برگزار می‌شود، ضمن اینکه تعدادی از پست‌های خالی از طریق افرادی که کار معین هستند و از آزمون استخدامی جذب می‌شوند.
وی با اشاره به عملکرد دو ساله دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این دولت توجه ویژه‌ای به استان شد در سفر دولت ۸۵ هزار میلیارد (همت) پروژه ارائه شد که ۵۵ هزار میلیارد (همت) را با همکاری تیم عمرانی و اقتصادی در فصل و برنامه قرار دادیم و نیاز‌های استان احصاء شد و ۱۳هزار ۵۰۰ میلیارد اعتبار به استان داده شد.

این مسئول با بیان اینکه به این میزان اعتبار قانع نشدیم و مرتب طرح ارائه می‌شود، از در دست تهیه بودن سند توسعه استان، سند توسعه دانش‌بنیان‌ها، سند توسعه صادرات غیرنفتی در استان خبر داد.
وی بیان کرد: البته تا رسیدن این اسناد بیکار نماندیم و دنبال رفع مشکل در حوزه‌های آبرسانی، راه و جاده هستیم و با همدلی که میان مسوولان است مصمم به رفع مشکلات و خروج از بن بست در بخش‌های زمینی و هوایی و سایر حوزه‌ها هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار