مقیاس تجربه های خوب بزرگ میشود؟
تابناک: قطعا اگر پای اراده جمعی در میان نبود حالا حالا هم باید دود ندانم‌کاری های برخی به چشممان می رفت. اما پای کار ماندن عده ای نشان داد "اقدام" آنچنان هم که فکرش را میکنیم سخت نیست فقط کمی دلسوزی برای مردم میخواهد.
کد خبر: ۱۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵ 07 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، دقیقا در روزی که محیط زیست و مسئولان نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان جشن یکسالگی حذف مازوت از چرخه سوخت این نیروگاه را برگزار می کنند، اصفهان در وضعیت ناسالم از نظر هوایی قرار میگرد.

احسان مرادی، پژوهشگر علم هواشناسی امروز به ناسالم بودن هوای اصفهان اشاره داشت و گفت: روز یکشنبه نیز اوضاع جوی شبیه به روز قبل تر (شنبه) است، با این تفاوت که به دلیل انباشت آلودگی های روز گذشته و اضافه شدن این آلودگی به آلودگی های روز یکشنبه، روزی آلوده تر خواهیم داشت. همچنین در این روز نیز روند افزایشی دما ادامه دارد.

البته این دو موضوع ارتباط مستقیم و پیوسته ای به هم ندارد و قصد این نگارش هم ارتباط متناقض این دو وضعیت با یکدیگر نیست.

بلکه موضوع مهم این است که اگر اراده جمعی برای کاهش آلاینده ها در یک استان و شهر شکل بگیرد می توان در بلند مدت اثرات جانبی آن بر سلامت مردم را مشاهده کرد و به قولی در برخی مواقع جشن گرفت.

از سالها پیش موضوع استفاده از سوخت مازوت دو نیروگاه اصفهان مورد توجه رسانه ها و مسئولان در بحث آلایندگی هوای اصفهان بود. به گونه ای که در سال گذشته با پیگیری برخی نمایندگان و استاندار و دستگاه های اجرایی مانند محیط زیست، گاز مورد نیاز برای این نیروگاه تامین و سوخت مازوت از چرخه نیروگاه شهید منتظری اصفهان خارج شد.

اقدامی که توانست بر سلامت هوای اصفهان طی یکسال تاثیر بگذارد و خودی نشان دهد.

اگر در مقیاس کوچک اصفهان توانسته با جمعگرایی به راه حلی برای رفع گوشه ای هرچند کوچک از مسببان آلودگی هوای اصفهان دست یابد، قطعا در مقیاس بزرگتر نیز این امر شدنی است.

آمارهای رسمی استانی، خودروهای فرسوده را در صدر آلاینده های هوای شهر اصفهان قرار داده است و پس آن صنعت و نیروگاه ها را به عنوان عاملان خدشه به سلامت هوای شهر عنوان کرده است.

حال که اصفهان توانست یکی از عاملان آلایندگی شهر را بزداید می تواند عوامل بزرگتر و به قولی دانه درشت های آلاینده را نیز از صفحه هوای شهر پاک کند تا دیگر مردم اصفهان نگران نفس کشیدن خود و به ویژه کودکان و بیماران خاص نباشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار