گردهمایی بزرگ حامیان آب با حضور بیش از هزار دانش‌آموز «حامی آب» از مدارس مناطق مختلف شهر قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 17 October 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از شرکت آب و فاضلاب قم، گردهمایی بزرگ حامیان آب با حضور بیش از هزار دانش‌آموز دختر و پسر «حامی آب»، مدیر کل روابط عمومی استانداری، قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان و جمعی دیگر از مدیران در تالار آب شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان قم در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه طرح حامیان آب سال‌ها است در مدارس قم در حال اجرا است، گفت: در این طرح در هر مدرسه سه دانش‌آموز «حامی آب» با هدف جلب مشارکت دانش‌آموزان در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب انتخاب می‌شوند.

محمد کربلایی ابراهیمی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۰۰ حامی آب در مدارس قم ابراز داشت: شرکت آب و فاضلاب پس از انتخاب این دانش‌آموزان به عنوان حامی آب آموزش‌های لازم را به ایشان ارائه می‌دهند تا با اطلاعات بیشتری به وظایفی که برای آنها در نظر گرفته شده عمل کنند.

وی همچنین افزود: در سال تحصیلی جاری نیز تعداد ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر حامی جدید آب در مدارس انتخاب و معرفی می‌شوند.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه طرح حامیان آب بخشی از فعالیت‌های فرهنگی شرکت آب و فاضلاب در خصوص نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع آبی است، اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی، گرم شدن زمین و همچنین پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی، فرهنگ‌سازی مهم‌ترین راهکار مقابله با کمبود آب است.

وی دانش‌آموزان را بهترین مبلغان فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه و خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: حامیان آب در مدارس و خانواده به عنوان رابطان شرکت آب و فاضلاب، وظیفه ترویج فرهنگ استفاده صحیح از آب را به عهده دارند.

کربلایی، ضمن تأکید بر لزوم بسیج همگانی برای حفظ و حراست از منابع آبی، از همکاری‌های صمیمانه آموزش و پرورش استان با شرکت آب و فاضلاب برای اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی در مدارس قدردانی و ابراز امیدواری کرد این برنامه‌ها منجر به فرهنگ‌سازی در راستای استفاده بهینه از آب در جامعه شود.

گفتنی است تقدیر از برخی از مدیران آموزش و پرورش، اجرای سرود و نمایش با حضور هنرمندان صدا و سیمای مرکز قم از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار