مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در ۶ ماه اول امسال ۱۱۷ مورد حادثه ناشی از کار توسط بازرسان کار در استان بررسی شده است، گفت : ۷۰ درصد حوادث ناشی از کار در استان کرمانشاه مربوط به حوزه ساختمانی است.
کد خبر: ۱۱۳۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳ 18 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مختار احمدی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در ۶ ماهه اول امسال، چهار هزار و ۱۵۴ مورد بازرسی موردی، ادواری و بررسی حادثه از کارگاه‌های سطح استان انجام شد، گفت : این بازرسی‌ها منجر به صدور سه هزار و ۶۹۸ ابلاغیه رفع نقص شده است.

مطابق ماده ۹۵ قانون کار، نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار و مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرمایان گذاشته شده، هر گاه بر اثر عدم رعایت مقررات مذکور از سوی کارفرما یا مسئولان واحد حادثه‌ای رخ دهد، شخص کارفرما یا مسئول مربوطه از نظر کیفری و حقوقی و مجازات‌های مندرج در این قانون مسئول است.

وی اظهار کرد: کارگران استان کرمانشاه در نیمه اول امسال با هم افزایی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بیش از ۱۰ هزار و ۳۵۰ نفر ساعت آموزش ایمنی و سلامت شغلی در محیط کار فراگرفتند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اضافه کرد: تلاش کردیم با نظارت و آموزش ایمنی در واحد‌های کاری از وقوع حوادث کارگاهی پیشگیری و اقدامات مؤثری در راستای صیانت از نیروی کار صورت گیرد.

احمدی در این راستا گسترش نظارت بر کارگاه‌های مشمول قانون کار، افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و ارتقای ایمنی و سلامت شغلی را از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم عنوان کرد که با جدیت در استان کرمانشاه پیگیری می‌شود.

وی از هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت، معدن و صنعت ساختمان در استان خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به ۲۳۸ مورد نظارت کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در نیمه اول سال اشاره کرد و گفت: صیانت از نیروی کار از جمله اولویت‌های وزارتخانه است که در این خصوص کمیته حفاظت فنی در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر به منظور حفاظت از نیروی کار تشکیل شده که ضمن خودارزیابی در کارگاه، از نیروی کار و سرمایه‌های مجموعه صیانت می‌کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار