رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: در نهالستان های استان کرمانشاه سه میلیون اصله نهال قابل کاشت وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶ 21 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین عبدالعلی جلیلیان، اظهار کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت یک شیوه‌نامه اجرایی در کشور دارد که در شورای عالی جنگل و مرتع کشور تفکیک شده و بر اساس آن شیوه نامه یک برنامه زمانبندی اجرایی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه برنامه زمانبندی اجرایی تابعی از شرایط اقلیمی است، افزود: بر اساس این برنامه زمانبندی در سراسر کشور بعد از نخستین بارندگی موثر پاییزه معمولا در آبان ماه «عملیات کاشت» به صورت رسمی آغاز می‌شود.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: بعد از نخستین بارندگی موثر پاییزه عملیات کاشت سه میلیون اصله نهال قابل کاشت که در نهالستان های استان کرمانشاه تولید شده آغاز می‌شود.

وی گفت: از مجموع سه میلیون اصله نهال ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار اصله در نهالستان های مادری (گرمسیری و سردسیری) و حدود ٨٠٠ هزار اصله نهال هم در نهالستان های جنگلی بخش خصوصی تولید شدند.

وی جایگاه کشوری در تولید و کاشت نهال را تابعی از ظرفیت ها دانست و خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه دارای ٢ نهالستان با مساحت مفید ١٠ هکتار است اما این مساحت در بعضی استان‌ها به ٩٠٠ هکتار و یا دارا بودن حدود ۶٠ الی ٧٠ نهالستان می‌رسد.

جلیلیان تأکید کرد: لذا چنین رتبه‌بندی در کشور تعریف نشده و تولید نهال و عرصه‌های کاشت، تابعی از ظرفیت‌های استانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار