رییس پلیس فتا البرز با هشدار به کاربران درخصوص استفاده از اینترنت "وای فای" رایگان به ویژه در اماکن عمومی گفت: یکی از روش های کلاهبرداری مجازی دسترسی به اینترنت است.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ 22 October 2023

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ " رسول جلیلیان" اظهار کرد: کلاهبرداران سایبری از طریق هک وای فای رایگان می توانند دسترسی به اطلاعات خصوصی  کاربران دست پیدا کرده و آن  را هک کنند.

وی اضافه کرد: فراهم کردن بستر استفاده عموم از اینترنت "وای فای" رایگان در مکان های عمومی مانند هتل ها ، رستوران ها، فروشگاه ها ، اماکن فرهنگی و امثال آن به دلیل استفاده فضای مشترک مشکلاتی برای کاربران به دنبال دارد.

جلیلیان افزود: نا امن بودن برخی شبکه های وای فای ناشناس و اتصال افراد به این شبکه ها در برخی موارد منجر به هک شدن دستگاه تلفن کاربران و دستیابی مجرمان اینترنتی به اطلاعات شخصی و تهدید و اخاذی از آنان می شود.

وی بیان کرد: امروزه اینترنت اشتراکی و وای فای‌های عمومی و رایگان رو به افزایش است و افرادی هستند که برای اتصال به اینترنت به یک شبکه پایدار دسترسی ندارند که باید از خطرات آن نیز آگاه شوند.

ارسال پیامک های جعلی اینترنت رایگان

رییس پلیس فتا البرز در بخش دیگری از سخنان خود نیز به ارسال پیامک های جعلی بسته اینترنت رایگان اشاره کرد و گفت: کاربران فریب این کلاهبرداران را نخورند و لینک های آلوده را باز نکنند.

وی یادآورشد: در این شرایط مجرمان سایبری با سوءاستفاده از این شرایط اقدام به تبلیغات مختلف مانند ارائه بسته اینترنت رایگان از کاربران کرده و از آنها کلاهبرداری می کنند.

وی اضافه کرد: کاربران برای دریافت بسته اینترنت فقط از مراکز رسمی و سایت های مورد اطمینان اپراتورها خریداری کنند.

جلیلیان اضافه کرد: ارسال پیامک های جعلی، ارائه لینک های خرید ، هدایت به درگاه های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از ذهن نخواهد بود.

رییس پلیس فتا البرز گفت : مجرمان پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب و سپس اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار