فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس از دستگیری متخلفین زنده گیری پرندگان شکاری در شهرستان آباده توسط یگان حفاظت اداره کل، خبر داد و گفت: تعداد چهار بهله دلیجه و چهار فرد قمری بهمراه دو رشته تور و سایر ادوات مربوطه از این افراد به دست آمد.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ 24 October 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: مسعود بازیار با تشریح اقدامات انجام شده افزود: یک نفر متخلف با همکاری همیاران روستای بیدک در این شهرستان دستگیر شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس در ادامه به برخی از تهدیدات در مناطق تحت مدیریت دراستان فارس پیرامون زنده گیری پرندگان با تور اشاره کرد و افزود: پرندگان در رأس یکی از هرم های غذایی چرخه طبیعت هستند، بدون دخالت انسان جمعیت برخی از حشرات مضر و جوندگان را تنظیم و از ازدیاد غیرقابل کنترل آنها جلوگیری می کنند و زنده گیری آنها باعث آسیب به چرخه طبیعت و انقراض نسل آنها می شود.

بازیار با بیان اینکه این شکارچیان با استفاده از گسترانیدن تور و تله اقدام به زنده‌گیری پرندگان می‌کنند، ادامه داد: این امر در حالی اتفاق می‌افتد که ساعت بیولوژیکی پرندگان با انسان متفاوت و پیشتاز است، انواع وحوش اقدام به گره‌بندی تخم در بدن خود و نهایتا لانه گزینه می‌کنند و زنده گیری آنان به چرخه زیستی آسیب می رساند.

این مسئول با تاکید بر عزم جدی محیط‌زیست برای جلوگیری از شکار غیرمجاز، تصریح کرد: به همین منظورگشت و کنترل ماموران محیط‌زیست در این فصل تشدید می‌شود و محیط‌بانان و اعضای یکان حفاظت به صورت شبانه‌روزی در حال ماموریت هستند تا بتوانند از وقوع تخلفات زنده‌گیری و شکار جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار