مدیرکل بیمه سلامت استان قم با بیان اینکه ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت این استان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند گفت: برای خدمت‌رسانی به این جمعیت با حدود ۶۵۰ مطب و موسسه درمانی، قرارداد داریم.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ 28 October 2023

به گزارش تابناک قم، عباس فتحی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به برخی از مهمترین اقدام‌هایی که در دولت سیزدهم در بیمه‌ سلامت صورت گرفته است اظهار داشت: افزایش پوشش بیمه‌ای و سطح دسترسی مردم، یکی از این اقدام‌هاست.

وی افزود: برای این کار، ۲ صندوق بیمه‌ای با هدف یکسان‌سازی خدمات و بهتر شدن سطح دسترسی‌های عمومی با یکدیگر ادغام شده‌اند.

وی اضافه کرد: در این صندوق بیمه‌ای بر مبنای دهک‌بندی سازمان هدف‌مندی یارانه‌ها، حق بیمه دریافت می‌شود، و پنج دهک درآمدی بر اساس کدملی اعلام شده، به شکل رایگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارند.

فتحی خاطرنشان کرد: برای دهک‌های ششم تا نهم نیز به ترتیب ۲۰ درصد، ۳۰ درصد، ۴۰ درصد و ۵۰ درصد تخفیف در پرداخت حق بیمه در نظر گرفته شده، و فقط دهک دهم است که باید حق بیمه را کامل پرداخت کند.

مدیرکل بیمه سلامت قم تاسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج را از اقدام‌های انجام شده در دولت مردمی سیزدهم برشمرد و گفت: هم اکنون ۱۰۷ بیماری توسط این صندوق تحت پوشش است، در صورتی که پیش از این، تنها پنج مورد بیماری خاص تحت پوشش بیمه بود.

فتحی یادآور شد: خدمات صندوق مذکور اگرچه در سازمان بیمه سلامت مستقر است، ولی شامل همه افرادی که بیمه پایه دارند، نیز می‌شود، از این رو بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر بیمه‌ها هم می‌توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.

وی افزایش خدمات توانبخشی و خدمات به بیماران اوتیسم را نیز مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در دولت سیزدهم ۵۹ خدمت به این خدمات اضافه شد.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در تمام شهرها در صندوق بیمه ایرانیان خاطرنشان کرد: تا قبل از این دولت، طرح فوق فقط در ۲ استان اجرا می‌شد، اما اجرای آن با کمک صندوق بیمه ایرانیان در بیشتر شهرها شروع شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم بیان داشت: قرار است تا طرح پزشک خانواده به سلامت خانواده تبدیل شود، و وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی هم مسئولیت آن را بر عهده بگیرند.

وی اضافه کرد: پزشک خانواده جزیی از طرح سلامت خواهد شد و ادامه پیدا خواهد کرد.

فتحی همچنین با بیان اینکه افزایش خدمت‌دهی به زوج‌های نابارور و مادران باردار و کودکانشان از دیگر اقدام‌های بیمه سلامت در دولت سیزدهم به شمار می‌آید ادامه داد: این کار بر مبنای ی طرح جوانی جمعیت صورت گرفته و به تازگی خدمات روانشناسی نیز تحت پوشش سازمان‌های بیمه قرار گرفته است.

وی ورود سازمان بیمه سلامت به خدمات پیشگیری را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: به‌ تازگی به پیشنهاد سازمان بیمه سلامت، در قانون هفتم توسعه کشور، بندی مصوب شد که بخشی از اعتبارات سازمان‌های بیمه در خصوص خدمات پیشگیری هزینه شود.

وی یادآور شد: این خدمات در بیمه روستایی شروع شده بود، اما مقرر شده که گسترش پیدا کند و حتی در شهرها هم خدمات پیشگیری اجرایی شود.

مدیرکل بیمه سلامت قم، الکترونیکی کردن خدمات به جهت افزایش سطح دسترسی‌ و تسهیل را نیز به عنوان دیگر اقدام‌های بیمه‌سلامت در دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: شهروندان می‌توانند از طریق شماره ۱۶۶۶ و مراجعه به سامانه اینترنتی موسوم به شهروندی، بسیاری از خدمات بیمه‌ای را دریافت کنند، همچنین این سازمان سعی کرده در خصوص مراکز طرف قرارداد نیز جهت افزایش رضایت، خدماتی داشته باشد.

فتحی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت دارای چهار صندوق بیمه‌ای تحت عنوان کارکنان و کارمندان دولت، سایر اقشار، روستاییان و ایرانیان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار