سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در سال ۱۴۰۲ به استان کرمانشاه تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ 31 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ «عبدالوحید محمدی» در جمع مدیران اقتصادی استان در استانداری افزود: تاکنون تعداد هزار و ۶۹۰ طرح به مبلغ ۱۸۵ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی همچنین گفت: ۲۹۵ طرح با ۲۹ میلیارد و ۸۷۶ میلیون تومان توسط هشت بانک عامل ملی، توسعه تعاون، رفاه کارگران، ملت، تجارت، صادرات، پست بانک، قرض الحسنه مهر پرداخت شده است.

به گفته وی، بانک ملی، بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران با پرداخت ۱۱ میلیارد تومان، پنج میلیارد تومان و سه میلیارد تومان و ۶۰۰ میلیون تومان بالاترین پرداخت داشته اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تاکید کرد که عملکرد بانک های عامل در حوزه پرداخت مشاغل خانگی در پایان آبان باید به ۶۰ درصد برسد.

وی افزود: کاهش سه برابری نرخ بیکاری استان در فصل تابستان سال جاری نسبت به مشابه ۱۴۰۱ نتیجه عملکرد همه دستگاه های اجرایی و بانک های عامل می باشد.

گزارش سالانه مرکز آمار ایران حاکیست که نرخ بیکاری فصل بهار استان کرمانشاه در ۱۰ سال گذشته هرگز به عدد ۱۰ درصد نرسید ولی طی ۲ سال اخیر به کمترین میزان خود در دهه گذشته رسید.

همچنین نرخ بیکاری در بهار سالهای ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۳.۸، ۱۴.۷ و ۱۵.۴ درصد بود ولی در بهار امسال به ۱۰.۲ درصد کاهش یافت.

داده های رسمی آماری همچنین حاکیست نرخ بیکاری استان کرمانشاه اگرچه در مقایسه با استانهای صنعتی و بزرگ همچنان پایین است اما در بهار امسال از ۶ استان کشور بهتر شد که در ۱۰ سال اخیر سابقه نداشت.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان ۱.۵ درصد مساحت و ۲.۴ درصد جمعیت ایران را دارد و از سال ۱۳۵۵ همواره یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا بوده است بطوریکه نرخ بیکاری آن از میانگین کشوری پایین‌تر نیامد و از دیگر سو چهار درصد بیکاران کشور در این استان ساکن هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد بیش از ۳۸ هزار نفر معادل حدود ۳۹ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند و بر اساس نظر برخی کارشناسان عمده ترین چالش آنها نداشتن مهارت شغلی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار