امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: مقاومت در هر برنامه‌ و روند و روشی اگر وجود داشته باشد پیروزی به دست می‌آید و خداوند هم نسبت به آن قول داده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ 03 November 2023
 
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه تقوا بهترین وسیله برای رسیدن انسان به کمال و پیدا کردن قرب الهی است اظهار داشت: اگر بخواهیم همه مشکلات ما در زمینه‌های مختلف از جمله روحی، روانی، اقتصادی و دیگر مشکلاتمان حل شود تنها راه آن تقوا به معنای اطاعت از خدا و دوری از گناه است.
 
وی خاطرنشان کرد: بعضی مسائل دنیوی و مسائل روزمره انسان‌ها را به خودش مشغول می‌کند و اگر انسان توجه کند که دروغ نگوید، کار را درست انجام دهد، ظلم نکند و کار را به درستی انجام دهد، قطعا فرج حاصل شده و مشکلات حل می‌شود و عاقبت انسان همانگونه که خداوند متعال می‌خواهد به بهترین شکل رقم می‌خورد.
 
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید سعی کنید اموال و فرزندان و اطرافیان شما را به سمت باطل نکشاند؛ گاهی مواقع اموال، فرزندان و وابستگان زمینه ای را فراهم می کنند که انسان به گناه بیفتد و مراعات حقوق دیگران را نکند، در چنین شرایطی انسان زیانکار خواهد بود.
 
ناصری تصریح کرد: تقوا کردن به این معنی است که حتی به چشممان عادت دهیم که مبادا به آنجایی که خدا منع کرده نگاه کنیم، مبادا به ناموس مردم نگاه داشته باشیم؛ ما باید تمام توجه خود را داشته باشیم که غیر از دستور خدا انجام ندهیم و به سمت باطل و گناه حرکت نکنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد به فرمایش امیرالمومنین(ع) به فرزندانش اشاره کرد و ادامه داد: آن حضرت می‌فرمایند مبادا در مسیر غیر از حق قرار گیریم و برای غیر از پروردگار کاری انجام دهیم؛ برای ظالمین دشمن و برای مظلومین یاری دهنده باشید.
 
وی با تاکید بر اینکه براساس سفارش امیرالمومنین(ع) باید همیشه در برابر استکبار و ظالم ایستادگی کنیم و به یاری مظلومان بشتابیم عنوان کرد: مبادا به ظالم ولو به حرف و کلام کمک کنیم.
 
امام جمعه یزد به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: در این مسائل اگر کسی به این جنایت‌ها کمک کنند و یا حتی راضی به چنین جنایت‌هایی باشند وای به حالشان؛ امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند ولو به حرف و نیت کمک کار مظلومان باشید که الحمدالله در نظام اسلامی ایران از ابتدا همینطور بوده و همیشه یاری دهنده مظلومان بوده‌ایم.
 
ناصری به آیه 30 سوره فضیلت که خداوند متعال می‌فرماید « إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی كُنتُمْ تُوعَدُونَ» اشاره کرد و گفت: در این آیه مسئله ایستادگی و مقاومت مورد تاکید و توجه است.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: مقاومت در هر برنامه‌ و روند و روشی اگر وجود داشته باشد پیروزی به دست می‌آید و خداوند هم نسبت به آن قول داده است.
 
وی گفت: خداوند متعال می‌فرماید آنهایی که خداوند را پروردگار خود می‌دانند و در برابر ظلم، ستم و سختی‌ها مقاومت می‌کنند، همه چیز خدا برای آنهاست و هیچ زمانی نباید نسبت به گذشته پشیمان باشیم چرا که در راه خدا حرکت کردید و نسبت به آینده هم هراسی نداشته باشید چون خداوند قول داده که شما را همراهی می‌کند.
 
امام جمعه یزد نمونه بارز این موضوع را مقاومت حضرت ابراهیم در برابر ظلم دشمن و دشمنی‌های آنها دانست و گفت: با وجودی که حضرت ابراهیم در حال افتادن در آتش بود، کمک و یاری هیچ کسی جز خداوند متعال را نخواست و در نهایت هم خداوند متعال به آتش فرمان داد که هیچ گزندی به آن حضرت نرساند و آتش برای ابراهیم(ع) گلستان شد.
 
ناصری به مقاومت حضرت امام حسین(ع) در برابر دشمنان اسلام اشاره کرد و افزود: مقاومت آن حضرت سبب شد که اسلام پایدار بماند و هیچ یک از دشمنان اسلام با وجود تمام تلاش‌هایی که کردند نتوانستند نسبت به نابودی آن اقدام کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد به نمونه‌های دیگری از مقاومت از جمله ایستادگی حضرت زینب(س) در برابر یزید اشاره کرد و افزود: در انقلاب اسلامی ایران هم حضرت امام خمینی(ره) در برابر تمام سختی‌ها و دشمنی‌ها ایستادگی و مقاومت کردند و در کنار آن با تدبیر و برنامه‌ریزی درست زمینه پیروزی انقلاب و حاکم شدن اسلام ناب را فراهم کرد.
 
وی به حدیثی از نبی مکرم اسلام اشاره کرد و افزود: آن حضرت می‌فرمایند من از فقر امتم هراسی ندارم از بی تدبیری و بی فکری آن هراس دارم که زیان‌های زیادی به آنها وارد می‌کند.
 
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: مسئولان ما اگر تدبیر و برنامه‌ریزی نداشته باشند با مشکل مواجه می‌شوند، در جنگ‌ها هم اگر مقاومت نباشد شکست خواهیم خورد و در مقابل اگر همانند هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن مقاومت داشته باشیم به پیروزی می‌رسیم.
 
ناصری افزود: امروز هم در جنگ اقتصادی گسترده‌ای برابر دشمن قرار داریم، اگر در این جنگ در برابر دشمن مقاومت کنیم قطعا به پیروزی می‌رسیم اما اگر از خود کوتاهی نشان دهیم نمی‌توانیم موفق باشیم؛ همچنین دشمن هر لحظه در حال مبارزه علیه دین ماست و ما باید در زمینه حفظ حجاب و دین و ارزشها مقاومت کنیم و دین، شرف و ناموسمان را حفظ کنیم و قطعا خداوند هم به وعده خود عمل کرده و ما را پیروز این میدان خواهند کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد به مقاومت نیروهای اسلام در غزه و فلسطین و لبنان اشاره کرد و گفت: قطعا دشمن در برابر این مقاومت شکست خواهد خورد و اگر این مقاومت حفظ شود پیروزی از آن جبهه اسلام است.
 
وی به 13 آبان و روز دانش آموز اشاره کرد و افزود: 13 آبان روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب است و مناسبت‌های مختلفی از جمله تسخیر لانه جاسوسی، کشتار دانش آموزان توسط رژیم طاغوت و همچنین تبعید حضرت امام خمینی(ره) در این روز رخ داده است.
 
امام جمعه یزد که در طول دوران تبعید همراه حضرت امام خمینی(ره) بود به بیان خاطراتی از آن حضرت پرداخت و گفت: در پاریس امام خمینی(ره) در برابر تمامی دشمنی‌ها ایستادگی کردند و خطاب به فرانسوی‌ها که می‌خواستند با حرکات امام برخورد کنند فرمودند که من نمی‌دانستم که فرانسه مستعمره ایران و آمریکاست و همین فرمایش و ایستادگی امام سبب شد که فرانسوی‌ها از موضع خود کوتاه بیایند.
 
ناصری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر آن حضرت در هنگامی که استکبار تلاش داشتند که شاه دوباره قدرت را در دست بگیرد امام تاکید کرد که شاه تحت هر شرایطی باید از ایران برود و بعد از آن هم ایشان بر موضع خود ایستادگی کردند و تا جلوی کودتای مشابه 28 مرداد را بگیرند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه امروز هم رهبر معظم انقلاب در برابر دشمن با تدبیر و همانند امام خمینی(ره) ایستادگی می‌کنند عنوان کرد: در طول سال‌های رهبری ایشان، تدابیر و هدایت‌های مقام معظم رهبری سبب شد که توطئه‌های مختلفی که در طول این سال‌ها برنامه‌ریزی شد به صورت کامل نقش برآب شود.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فرهنگ عمومی جامعه اشاره کرد و گفت: فرهنگ آن چیزی نیست که در ظاهر ببینیم بلکه باید در دل و وجود انسان نهادینه شود تا بتواند در جامعه ظهور و بروز داشته باشد.
 
امام جمعه یزد افزود: خدادوستی و معرفت خدا یکی از فرهنگ‌هایی است که باید در وجود همه افراد جامعه وجود داشته باشد و قطعا اگر این موضوع نهادینه شود بسیاری از مشکلات به خودی خود برطرف می‌شود.
 
ناصری عنوان کرد: اگر فرهنگ خدا را در جامعه نهادینه نکنیم افراد به سمت رضایت دیگران می‌رود و دشمن هم الان یکی از کارهایی که به صورت جدی دنبال می‌کند این است که فرهنگ های خوب و ارزشمند اسلامی را از جامعه ما دور کند و با وارد کردن برخی ضد ارزشها از جمله ارتباط با حیوانات می‌خواهد مردم را از برخی ارزش‌های ناب از جمله خانواده‌مداری دور کند.
 
ناصری به فعالیت شوراهای فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: این شوراها کار بسیار سختی در پیش رو دارند و باید با جدیت در راستای ترویج فرهنگی دینی، قرآنی و خداشناسی حرکت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار