مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره بهره‌مندی ۱۰۷ گروه بیماری از مزایای صندوق بیماری های خاص، صعب العلاج و نادر این سازمان گفت: وظیفه این صندوق پرداخت هزینه‌ها علاوه بر تعهدات بیمه پایه و تکمیلی بیمه‌شده‌ها است.
کد خبر: ۱۱۳۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 05 November 2023

دکتر محمدرضا رضایی اظهار کرد: درمان بیماری‌های خاص و صعب العلاج و نادر، هزینه‌های سرسام‌آوری دارد بنابراین بر اساس مصوبه سال ۱۴۰۱ هیات دولت صندوق بیماری‌های خاص، صعب العلاج و نادر سازمان بیمه سلامت ایران تشکیل شد.

وی افزود: در حال حاضر ۵۱ بیماری تحت پوشش این صندوق هستند. علاوه بر بیماری‌های خاص مانند تالاسمی، هموفیلی، ام اس و بیماری‌های مزمن کلیوی و پیوند کلیه، بیماری‌هایی مانند سرطان، دیابت، اوتیسم بال پروانه‌ای، متابولیک و اس‌ام‌ای نیز تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: همچنین برخی بیماران دیگر از جمله بیماران دچار سوختگی، مبتلایان به فلج مغزی، بیماران مزمن انسداد ریه و غیره نیز اگر مدارک و مستندات هزینه مرتبط با بیماری را به ادارات استانی ارائه دهند بعد از طرح و تایید در کمیته استانی، مشمول مساعدت مالی در سال می‌شوند، بنابراین با احتساب این بیماری‌ها در مجموع ۱۰۷ گروه بیماری امکان استفاده از مزایای صندوق را دارند. وظیفه این صندوق، پرداخت هزینه‌ها علاوه بر تعهدات بیمه پایه و تکمیلی بیمه‌شده‌ها است.

چگونه می‌توان از مزایای صندوق بیماران خاص بهره‌مند شد؟

رضایی در مورد اینکه بیماران خاص، صعب العلاج و نادر چگونه می‌توانند از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند؟ بیان کرد: بیمار باید تحت پوشش یکی از بیمه‌های پایه یعنی سلامت، تامین اجتماعی یا نیروهای مسلح باشد و اگر تحت پوشش بیمه‌ای نیست باید برای پوشش بیمه درمانی از طریق سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت در آدرس bimehsalamatiranian.ir اقدام کند تا تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

وی افزود: بیمار سپس باید به اداره‌های کل بیمه سلامت یا تامین اجتماعی یا نیروهای مسلح در استان محل زندگی خود مراجعه کند تا در صورت نیاز، مدارک بیمار تکمیل و به منظور بهره‌مندی از مزایای این صندوق نشان‌دار شود.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به خدمات این صندوق گفت: خدمات این صندوق شامل بستری‌ها، پاراکلینیک، ویزیت، داروها، توانبخشی و خدمات پزشکی مرتبط است که با توجه به نوع بیماری و بسته خدمات ابلاغی از سوی وزارت بهداشت متفاوت است.

چگونگی محاسبه سهم صندوق

وی در خصوص چگونگی محاسبه سهم صندوق بیان کرد: با مراجعه بیمه‌شده به مراکز طرف قرارداد، سهم صندوق به طور خودکار در سامانه الکترونیک محاسبه می‌شود و از پرداختی بیمار کسر می‌شود. مزایای این صندوق بعد از کسر سهم بیمه پایه و تکمیلی لحاظ می‌شود.

رضایی گفت: بیمه‌شدگان در صورتی که نیاز به راهنمایی داشته باشد می‌توانند با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند و به صورت شبانه‌روزی پاسخ سوالات داده می‌شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار