رییس اتاق اصناف کشاورزی اهواز با اشاره به آغاز کشت پاییزه گفت: عدم تعیین نرخ نهایی خرید گندم نگرانی‌هایی را در زمینه کاهش سطح زیر کشت گندم به وجود آورده است.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ 06 November 2023

تابناک خوزستان: فاضل نیسی با انتقاد از عدم تعیین نرخ نهایی خرید گندم، اظهار کرد: در حالی که گندمکاران در حال تهیه زمین و کشت محصولات پاییزه خود هستند اما نرخ نهایی خرید گندم هنوز اعلام نشده است.

وی افزود: شورای قیمت‌گذاری باید به صورت شفاف و صریح، نرخ گندم را برای سال جاری اعلام کند چون این اقدام موجب می‌شود تا کشاورزان با آرامش خاطر و آسودگی بیشتری اقدام به کشت محصولات خود کنند.

رییس اتاق اصناف کشاورزی اهواز با اشاره به بالا بودن نرخ نهاده‌های کشاورزی از جمله کود، بذر، اجاره ادوات کشاورزی و هزینه‌های بالای کارگری گفت: عدم تعیین نرخ نهایی گندم، نگرانی‌هایی را برای کشاورزان و بهره‌برداران به وجود آورده است.

نیسی با اشاره به پرداخت با تاخیر هزینه خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال هزینه خرید گندم به کشاورزان با تاخیر بسیار زیادی همراه شد و اینکه تاکنون نرخ خرید تعیین نشده، ممکن است شرایطی به وجود آورد که سطح زیر کشت گندم در استان کاهش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌هایی که در بحث کشت وجود دارد و به ویژه افزایش قیمت نهاده‌ها، قیمت خرید هر کیلوگرم گندم از کشاورزان نباید کمتر از ۲۵ هزار تومان باشد.

رییس اتاق اصناف کشاورزی اهواز با اشاره به لزوم تقویت مراکز خدمات و بازدید کارشناسان از مزارع کشاورزی گفت: تامین سوخت برای ادوات کشاورزان در حال فعالیت و همچنین تامین کود پایه از دیگر مسایلی است که باید نسبت به اجرای آن‌ها اقدام شود.

نیسی خاطرنشان کرد: تامین سهمیه آب مورد نیاز برای کشت‌های پاییزه از دیگر خواسته‌هایی است که انتظار داریم وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در این زمینه هماهنگی‌های لازم را داشته باشند و آب مورد نیاز این کشت ها را تامین کنند.

منبع/ایسنا

برچسب ها: کشت گندم ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار