دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: ترمیم دستمزد و حمایت از جامعه کارگری در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی ضروری است.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲ 09 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،داود میرزائی در ساوه با اشاره به این که جبران گرانی و تورم نیازمند ترمیم دستمزد کارگران است، اظهار کرد: وزارت کار نباید کارگران را از حمایت خود و ترمیم مجدد مزد محروم سازد، مهار تورم با شعار صورت نمی‌گیرد بلکه نیاز به یک آرامش اقتصادی دارد تا عرضه و تقاضا تنظیم شود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر کار به عنوان عضوی از بدنه دولت، باید مدافع کارگر، کارفرما و دولت باشد و اجازه ندهد حق کارگر را ضایع شود.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: امروز برخی از کالاهای اساسی مردم چند برابر افزایش قیمت داشته در حالی که دستمزد کارگران ثابت مانده است و با توجه به رشد قیمت‌ها وزیرکار باید دستمزد کارگران را مجدد افزایش می‌داد، چرا که این قشر مظلوم جامعه با گرانی و تورم سرسام‌آور دست و پنجه نرم می‌کنند.

میرزایی گفت: از دولتمردان به ویژه شخص رئیس‌جمهور انتظار داریم تا ماه‌های پایانی سال، برای تسریع تشکیل جلسه شورای عالی کار در خصوص ترمیم حقوق کارگران تصمیم‌گیری کند تا آرامشی هرچند نسبی، به وضعیت معیشتی مزد بگیران بازگردد.

وی با اشاره به این که اعضای کارگری یکبار در خرداد و بار دیگر در مرداد، خواستار نشستی با موضوع ترمیم دستمزد بودند، افزود: جلسه شورای عالی کار ۸ آبان امسال تشکیل شد اما نسبت به ترمیم دستمزد ۱۴۰۲ تصمیمی گرفته نشد.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: جامعه کارگری همواره پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط حساس بوده‌اند و در صحنه های مختلف سیاسی و ... با حضور پر شور خود از آن دفاع و حمایت کرده‌اند.

وی ضمن ابراز گلایه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم پیگیری موضوع دستمزد و معیشت کارگران گفت: این قشر باید توجه جدی به جامعه کارگری داشته باشند.

میرزایی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به این که جامعه کارگری قویا جنایت جنگی و وحشیانه و نسل کشی رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با تداوم جنایات ننگین در حق ملت فلسطین و با ارتکاب این جنایت ددمنشانه و هولناک، بار دیگر خوی درندگی خود را به همه جهانیان نشان داد و ثابت کرد که کوچک‌ترین پایبندی به اصول و قواعد حقوق بین‌الملل در زمان جنگ ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار