معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل و رئیس ستاد انتخابات استان از تأیید صلاحیت ۳۷۱ داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط هیأت‌های اجرایی استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹ 12 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، رضا قاسمیان شامگاه امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان روند بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیأت‌های اجرایی، اظهار کرد: نتایج بررسی صلاحیت‌ها در سامانه مربوط بارگذاری و به داوطلبان نیز ابلاغ شده است.

وی افزود: با بررسی پرونده ۴۷۸ داوطلب حوزه‌های انتخابیه استان اردبیل در هیأت‌های اجرایی، ۳۷۱ داوطلب در این مرحله تأیید صلاحیت شدند و ۳۸ نفر عدم تأیید، ۵۹ نفر عدم احراز و ۱۰ نفر نیز به‌عنوان انصرافی ثبت شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: در این مرحله ۸درصد از داوطلبان حوزه‌های انتخابیه کل استان ردصلاحیت شده‌اند که به استناد گزارش‌ها و مستندات واصله از مراجع پنج‌گانه بوده و موارد عدم احراز نیز عمدتٱ به‌دلیل نواقص در مدارک و مستندات از جمله گواهی سوابق اجرایی، قضایی، آموزشی و... بوده است.

فرصت ۴ روزه ثبت اعتراض به نظر هیأت‌های اجرایی

قاسمیان تصریح کرد: داوطلبان معترض به نتایج بررسی‌های هیأت‌های اجرایی، به‌مدت ۴ روز از تاریخ ۲۱ آبان فرصت دارند تا با مراجعه به نشانی اینترنتی keshvar.moi.ir و دسترسی به میز خدمت شورای نگهبان، اعتراض خود را به‌صورت مستدل ثبت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل ضمن تقدیر از زحمات تمامی هیأت‌های اجرایی در حوزه‌های انتخابیه استان، پیرامون سوال مطرح‌شده در خصوص رأی‌گیری مجدد توسط هیأت اجرایی شهرستان پارس‌آباد، گفت: هیچ منع قانونی برای بررسی‌های مجدد و ویرایش نتایج توسط هیأت اجرایی وجود ندارد و هیأت اجرایی شهرستان پارس‌آباد همانند سایر حوزه‌های انتخابیه در کشور اقدام به بررسی مجدد صلاحیت داوطلبان کرده و این تصمیم پس از استماع توضیحات و ارائه وبیناری معاون سیاسی محترم وزیر کشور صورت گرفته است.
منبع/فارس

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار