رئیس تعاونی تامین نیاز صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کرمانشاه خواستار استفاده از ظرفیت کارگران بومی استان در اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ 13 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا اسعد صالحی، از ظرفیت طرح بزرگ نهضت ملی مسکن و میزان ساخت و ساز فراوانی که ایجاد می‌کند یاد کرد و گفت: لازم است در اجرای این طرح از ظرفیت کارگران ساختمانی بومی کرمانشاه استفاده شود.

وی تعداد کنونی کارگران ساختمانی واقعی و ماهر کرمانشاه را نزدیک به ۲۰ هزار نفر عنوان کرد که در رشته‌های مختلف فعالیت دارند و یادآور شد: این کارگران ساختمانی از کارگران ساده تا استادکاران ماهر را شامل می‌شوند که می‌توانند اجرای بخش‌های مختلفی از این پروژه‌ها را بر عهده بگیرند.

رئیس تعاونی تامین نیاز صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کرمانشاه با اشاره به اینکه مقرر شده در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۱۲۰ هزار وحد مسکونی در کرمانشاه ساخته شود، گفت: در شرایط عادی به ازاء هر ۱۰۰ متر ساخت و ساز واحد مسکونی به طور متوسط ۲۷ کارگر مشغول کار می‌شوند و اگر متراژ متوسط هر واحد مسکن ملی را ۷۰ تا ۸۰ متر در نظر بگیریم، تعداد قابل توجهی نیروی کار برای اجرای این پروژه‌ها نیاز است.

صالحی درخواست کرد که کارگران ساختمانی کرمانشاه در اولویت بکارگیری در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان باشند و خاطرنشان کرد: حتی اگر نیاز باشد می‌توان تعداد زیادی از افراد مستعد و علاقمند را نیز با همکاری فنی و حرفه‌ای آموزش داد تا در این طرح مشغول به کار شوند که این امر کمک بسزایی هم به کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهد کرد.

رئیس تعاونی تامین نیاز صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کرمانشاه با بیان اینکه در سنوات گذشته تجاربی از استفاده از نیرو‌های غیربومی در برخی ساخت و ساز‌ها را داشتیم، افزود: در شرایطی که این تعداد کارگر ساختمانی استان آماده به کار هستند و از سوی دیگر با نرخ بالای افراد بیکار مواجهیم، لازم است کارگران بومی کرمانشاه در اولویت باشند.

وی اظهار کرد: تشکل‌های کارگری استان این آمادگی را دارند که در زمینه معرفی کارگران واقعی و توانمند برای اجرای این طرح بزرگ پای کار بیایند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار