فرماندار اردبیل به ضرورت ساماندهی کشتارگاه های غیر مجاز دام در این شهرستان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴ 07 March 2015

به گزارش خبرنگار مهر، جواد زنجانی صبح شنبه در جلسه برنامه ریزی طرح های نظارتی بهداشتی تعطیلات نوروز تصریح کرد: با وجود اینکه کشتارگاه صنعتی در شهرستان دایر است اما مواردی از کشتار غیر مجاز گزارش می شود.

وی با تاکید به ضرورت فرهنگ سازی مناسب، اضافه کرد: باید با آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم عواقب استفاده از کشتارهای غیربهداشتی اعلام شد.

فرماندار اردبیل گفت: ساماندهی کشتارخانه های غیرمجاز در دستور کار است تا اگر به کشتار ادامه می دهند به صورت مجاز و از طریق کشتارگاه صنعتی اقدام کنند.

زنجانی با بیان اینکه اکیپ های بازرسی بهداشتی از یک اسفند تا ۱۵ فروردین فعال خواهند بود، اضافه کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی جهت نظارت بهداشتی و غذایی و با هدف ارتقای وضعیت سلامت بهداشتی مردم در طول تعطیلات ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اکیپ های متشکل از دستگاههای مسئوول بهداشتی و نظارتی در طول ایام نوروز با هدف افزایش نظارت بهداشتی، کنترل مواد غذایی و اماکن اقامتی خصوصاً در مراکز اقامت عمومی و استخرها و مسافرخانه ها فعال شده اند.

فرماندار اردبیل عرضه آجیل و خشکبار و یا شیرینی های بی کیفیت و یا سایر اقلام غذایی به صورت دستفروشی و یا در مراکز غیربهداشتی را ممنوع اعلام کرد و افزود: با متخلفان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

زنجانی تاکید دارد که امنیت و سلامت عمومی مردم قابل اغماض نیست و جهت جلوگیری از انتقال هرگونه بیماری با این موارد برخورد خواهد شد.

فرماندار اردبیل از دستگاههای نظارتی و بهداشتی و تعزیرات خواست درخصوص عرضه مواد غذایی و یا مواردی دیگری که سلامت و امنیت مردم را به خطر می اندازد برخورد جدی صورت گیرد.

وی همچنین از پلمپ ۱۲ صنف متخلف عرضه مواد غذایی و ۱۱ نانوایی خبر داد و افزود : این واحدهای صنفی به صورت غیربهداشتی به عرضه مواد غذایی می پرداختند و تخلفات نانوایی ها نیز استفاده از جوش شیرین و عرضه غیربهداشتی نان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار