رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرپل‌ذهاب از شناسایی و دستگیری متخلف شکار غیرمجاز سه سر «تشی» در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ 23 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از  ایرنا، «کیانوش احسانی‌پور» متخلف پس از شکار سه سر «تشی» اقدام به انتشار تصاویر آن در فضای مجازی کرده بود که پس از شناسایی و دستگیری به مرجع قضایی معرفی شد.

وی اظهار کرد: هرگونه انتشار تصاویر شکار در حیات وحش در فضای مجازی جرم بوده و بر اساس قانون با متخلفان و عاملان آن برخورد خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب گفت: با هر گونه تخلف زیست محیطی از سوی افراد سودجو برابر قوانین و مقررات برخورد قاطع به عمل خواهیم آورد.

احسانی‌پور با قدردانی از همیاران محیط زیست و همکاری بسیار خوب دستگاه قضایی از مردم سرپل ذهاب خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی، مراتب را با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

تشی‌ها جوندگان بزرگی هستند که بخش‌های زیادی از سطح بدن آن‌ها برای حفاظت از گزند حیوانات شکارچی، پوشیده از خارهایی تیز و بلند است.

اکثر تشی‌ها طولی بین ۶۰ تا ۹۰ سانتی‌متر دارند و طول دُم در بین گونه‌های مختلف بین ۵ تا ۲۵ سانتی‌متر است، وزن تشی‌ها بین ۵ تا ۱۶ کیلوگرم و رنگ آنها ترکیبی از قهوه‌ای، خاکستری و سفید است که این جانوران سرعت کمی دارند، جثه‌ای بزرگ و حس بویایی بسیار قوی دارند و عموماً شناگران ماهری‌اند.

پناهگاه حیات وحش قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور به شمار می رود.

از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، سرتشی و بزمجه اشاره کرد.

همچنین این منطقه حفاظت شده با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی، دارای انواع گونه های پرندگان شامل کبک، تیهو، سار و فاخته است.

سرپل ذهاب با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با کشور عراق ۴۸ کیلومتر مرز دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار