لایحه "حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب" که در جامعه به عنوان "لایحه حجاب" شناخته می‌شود، تابستان ۱۴۰۲ با کلی سر و صدا به تصویب کمیسیون قضایی مجلس رسید تا به زعم تصویب کنندگان، بتوانند از راه‌های قهری و ابداعات عجیب و غریب تقنینی، فرهنگ حجاب را در جامعه گسترش دهند.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶ 30 November 2023
 
 
لایحه حجاب؛ ۷۰ ماده و بیش از ۲۰۰ ایراد!

به گزارش «تابناک» به نقل از عصر ایران، همان زمان بسیاری از دلسوزان جامعه گفتند و نوشتند که این سبک از قانون نویسی، آکنده از اشکال است و نهایتاٌ به ایجاد تنش در جامعه می‌انجامد و بهره‌ای به حجاب و عفاف نمی‌رساند.

مختصر این که تقریباً تمام منتقدان به سبک مألوف، به اتهامانی مانند حمایت از لا ابالی گری و بی حجابی و ... نواخته شدند تا این که شورای نگهبان متن کامل ایرادات خود به این مصوبه نامتعارف را منتشر کرد که طی آن در بیش از ۱۰۰ بند حدود ۲۰۰ نقد شکلی و ماهوی از جمله ابهام و مغایرت با شرع و قانون اساسی بر این مصوبه وارد شده است.

آنچه شگفتی و تأثر را به اوج می‌رساند این است که لایحه مصوب آنان، کلا ۷۰ ماده بوده و بیش از ۲۰۰ ایراد دارد. به عبارت دیگر هر ماده این قانون به طور متوسط حاوی ۳ اشکال جدی از نطر شورای نگهبان است؛ حال بماند اشکالات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و امنیتی که این لایحه در بطن خود دارد.

 

واقعاً تاسف بار است که عده‌ای در مقام قانونگداری چنین متنی را که نمره اش زیر صفر است نوشته و تصویب هم کرده اند و انتطار داشته اند جامعه ۸۵ میلیونی ایران اجرایش کند؛ شاید هم باید این رکورد را خدمت شان تبریک بگوییم!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار