نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: سوءمدیریت صندوق‌های بازنشستگی را در معرض ورشکستگی قرار داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ 30 November 2023
به گزارش «تابناک البرز» علیرضا عباسی در نشست با بازنشستگان صنعت نفت البرز، گفت: وابستگی بودجه به نفت طی سال‌های گذشته بالا بوده و تلاش فعالان این عرصه کشور را به پایداری رساند.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت ایران علمی، تولیدی، اقتصادی و جهادی است، افزود: تصویب برنامه پنج‌ساله کشور بر عهده مجلس است و عدم ادغام صندوق بازنشستگان و شاغلان نفت، مطالبه آنها از نمایندگان بود.
وی با اشاره به رفع دغدغه فعالان نفتی توسط مجلس، اظهار داشت: کارکنان و کارگران طی سال‌های گذشته در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا پس از بازنشستگی از مزایای آن برخوردار شوند اما امروز برخی از آنها در معرض ورشکستگی قرار دارند.
عباسی بی‌تدبیری و سوءمدیریت را عامل ورشکستگی صندوق‌ها و بر باددادن امید ٢۵ الی ٣٠‌ساله مردم دانست و تصریح کرد: اگر صندوق‌های بازنشستگی مدیریت نشوند باید در سال‌های آینده ٦٠ درصد بودجه دولت صرف تعهد به بازنشستگان شود.
عضو مجمع نمایندگان البرز با اشاره به اینکه مدیران به‌جای بهره‌وری و کارآمدی صندوق‌ها، اعتبارات آن را صرف پرداخت حقوق‌های نجومی چندصدمیلیونی کردند، ادامه داد: باید ایرادات ٣٠ الی ٤٠ سال گذشته صندوق‌های بازنشستگی را رفع کرد.
ستاره احمدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار