استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: نقش و جایگاه مردمی در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری و موثر است.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ 02 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی صبح امروز شنبه (یازدهم آذرماه) در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از تجربیات گذشته هم در ساخت بهتر بناها و هم به سازماندهی‌ها برای نتیجه‌گیری بهتر کمک می‌کند.

وی افزود: برخی ویژگی‌ها به انحصار در کرمانشاه است، باید آن‌را قدر بدانیم و به نحو درست از آن استفاده شود؛ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، حوزه هنری و بسیج هنرمندان باید در تشکیل کنگره برای یادمان اهتمام ورزند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: باید شرایطی به وجود بیاید که مردم در سه زمینه ایده پردازی،‌ اجرا و اقدام و نظارت ایده ارائه کنند، زیرا از این ظرفیت پیشنهاد‌هایی به دست می‌آید که در مجموعه مسئولین حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: آنچه در استان کرمانشاه در حال اجرا است باید تا زمان کنگره به شکل لازم اطلاع رسانی و در طول زمان برای مردم بازگو شود، اما زدگی و افراط اتفاق نیفتد، بدین‌گونه جریان مثبت معنوی در جامعه ایجاد می‌شود.

صحرایی بیان کرد: در خصوص طرح «سپاس» باید از برکت خانواده شهدای استان استفاده کنیم، ادارات باید سرکشی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را وظیفه خود بدانند.

نتیجه تلاش‌ها را باید در تفکر جوانان دید

آیت الله حبیب الله غفوری امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: آنچه در پایان برنامه‌ها حائز اهمیت است خروجی‌ کار است، اینکه آثار ویژگی‌های شهدا را در تفکر جوانان و نوجوانان ببینیم.

وی افزود: اگر نتیجه تلاش‌های ما در تفکر جوانان و نوجوانان دیده نشود باید در کیفیت برنامه‌ها تجدید نظر صورت گیرد، اخلاص، جهادی بودن، ایثار، فداکاری و شجاعت در کنار شناخت دشمن از ویژگی‌های شهدا است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یعنی ترویج همه روحیات شهدا در جامعه که باید آن‌ را قدر دانست و این روحیات در جوانان و نوجوانان ما محسوس باشد.

غفوری گفت: از یادواره شهدا در روستاها و شهرها نباید غافل شویم، زیرا زیرساخت یادواره استانی همین یادواره‌های روستایی و شهری است؛ هر چه دست ما پر تر باشد یادواره بهتر برگزار می‌شود.

دیدار با ۳۵۰۰ خانواده شهید

سردار مسعود قنبری جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه‌ در این جلسه اظهار کرد: در سال جاری دیدار با سه هزار و ۵۰۰ خانواده شهید صورت گرفته است.

وی افزود: مشکلاتی که خانواده‌های شهدا در حوزه مالی به خصوص مسکن دارند باید پیگیری شده و با سایر خانواده‌ها دیدار صورت گیرد و اقدامات لازم انجام شود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه‌ تصریح کرد: کنگره ملی شهدا به‌دلیل تاخیر در تکمیل ساخت محل برگزاری اجلاس به تاخیر افتاده بود، اما تا قبل از مهرماه آماده می‌شود و پیش‌بینی ما برگزاری اجلاس در ۱۹ و ۲۰ مهرماه، همزمان با حضور مقام معظم رهبری به کرمانشاه خواهد بود.

شناسایی ۱۳۵۸ شهید غریب کشور

محمد جواد زمردیان دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت اظهار کرد: شهدای غریب افرادی هستند که در زمان دفاع مقدس به اسارت درآمدند، در عراق به شهادت رسیده‌اند و پیکر آنها پس از سال‌ها به میهن بازگشته است.

وی افزود: شورایی برای پیگیری اوضاع شهیدان غریب متشکل از ۲۲ وزیر، ۲ نماینده رییس‌جمهور و پنج نماینده مجلس برای حمایت از شورا تشکیل شده است.

دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت تصریح کرد: یک هزار و ۳۵۸ شهید در کشور از طریق پرسش و پاسخ با آزادگان شناسایی شده‌اند، در کرمانشاه ۴۷ شهید با حمایت صلیب سرخ و آزادگان شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۲۸ تن صحت سنجی شده و از مابقی اطلاعاتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: درخواست برقراری یک یادمان در مرز خسروی به عنوان اولین یادمان بین المللی و برگزاری یک اجلاسیه برای شهدای غریب را داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار