معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت فناوری و ارتباطات گفت: با عملیات زیرساختی انجام شده در حوزه تقویت شبکه فیبرنوری کشور، انتظار داریم در ماه‌های آینده، وضعیت اینترنت بهتر شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 30 November 2023

 علی اصغر انصاری در مورد اینکه چرا با وجود تلاش فراوان دولت سیزدهم هنوز هم شاهد پائین بودن سرعت اینترنت ثابت و تلفن همراه هستیم، افزود: از یکسو مصرف مردم بدلیل استفاده از شبکه‌های اجتماعی رو به افزایش است و از سوی دیگر توسعه‌های مورد نیاز امروز در گذشته انجام نشده و ما باید نیاز امروز و نیاز فردا را برطرف کنیم که برخی از آنها زمانبَر است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم در ماه‌های آینده کیفیت اینترنت بهتر شود، افزود: ما در حال تقویت شبکه هسته مرکزی هستیم و این در حالیست که ۷۸ منطقه اصلی در کشور داریم که شهرهای اصفهان مشهد، تبریز، شیراز، اهواز و شمال جزو هسته اصلی هستند و از طریق آنها ارتباط بین استانی برقرار می‌شود تا ترافیک از نقاط اصلی به نقاط فرعی و انتهایی توزیع و برگردانده شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت فناوری و ارتباطات ادامه داد: ما یک پروژه خوب با تجهیزات داخلی را انجام دادیم و اکنون در هسته مرکزی کشور مشکلی نداریم و ترافیک از هسته مرکزی به نقاط فرعی کشور توزیع شده است.
انصاری گفت: ما با تجهیزات داخلی خود به ظرفیت نخست کشور که ۳۵ ترابیت بود ۲۰ ترابیت دیگر اضافه کردیم و در حال حاضر مشکلی در هسته مرکزی نداریم.
وی بیان داشت: امروزه بیشتر کارهای مردم از طریق موبایل و خدمات و ارتباطات انجام می‌گیرد و این رفتار غیراستاندارد به شبکه‌های ما فشار می‌آورد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت فناوری و ارتباطات تصریح کرد: ما باید ارتباطات را به نقاط میانی منتقل کنیم تا به شبکه اصلی کشور وصل شود و ترافیک کاهش یابد و در نهایت شبکه به فیبرنوری وصل شود.
انصاری بیان داشت: وزارت ارتباطات تاکنون ۲۵ هزار میلیارد ریال به شرکت زیرساخت و ۲۰ هزار میلیارد ریال به اپراتورها کمک کرده است که این رقم سال آینده به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.
وی اضافه کرد: البته ارتباطات شهری هم به موازات مخابرات باید شبکه‌سازی کند اما پروژه‌های ارتباطی زمانبَر است و ۲ برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت تا رسیدن به برنامه بلندمدت در پیش رو داریم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار