امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز جهانی حقوق بشر، گفت: این روز برای مدعیان حقوق بشر تنها یک رسوایی است و مستکبرین با شعار حقوق بشر کودک‌کشی، آوارگی زنان، جنگ و تخریب را به ملت‌ها تحمیل کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ 08 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به جنگ ایران و عراق، گفت: ۱۸ آذر سال ۱۳۷۰ یک دستاورد بین‌المللی نصیب ایران اسلامی شد و سازمان ملل رسماً مقصر و شروع‌کننده جنگ را شخص صدام اعلام کرد که این بسیار مهم است، زیرا سال‌ها ما به دنبال این موضوع بودیم.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: نزدیک به هشت سال جنگ ایران و عراق طول کشید که این نتیجه ریاست یک فرد احمق، فرعون صفت و خائن بر یک کشور بود که با یک سری سیاست‌گذاری‌های غلط و طمع‌ورزی‌های مادی و شیطانی ۲ ملت را روبروی هم قرار داد.

وی با اشاره به سیاست‌ها و دخالت‌های نادرست مستقیم و غیرمستقیم بعضی دولت‌ها در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، افزود: در این جنگ یک میلیون نفر از هر ۲ ملت کشته شدند و قریب یک هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار خسارت وارد شد و بین ۲ ملت تفرقه و جنگ ایجاد شد.

نکونام با اشاره به اینکه از نعمت‌های بسیار بزرگ ایران اسلامی حاکمیت، ولی فقیه بر مردم است، بیان کرد: بر اساس مفاهیم قرآنی و دینی افراد مومن و تربیت شده در سایه مکتب وحی باید حاکم بر مردم باشند و از حاکمیت طاغوت به شدت پرهیز شود.

وی اضافه کرد: ۱۹ آذرماه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور حضرت امام خمینی (ره) است که امروز از عمر این شورا ۳۹ سال می‌گذرد.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: علاوه بر نقد‌هایی که بر عملکرد این شورا در طول مدت تشکیل آن وجود دارد، اما مسؤولان امروز کار‌های چشمگیری انجام داده‌اند.

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۷۰۰ مصوبه علمی، اجتماعی، فرهنگی و فناوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، اما بسیاری از مشکلات در اجرای مصوبه‌هاست.

نکونام در ادامه با اشاره به دستاورد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: به دست آوردن رتبه چهارم جهانی در حوزه نانو، رتبه اول منطقه‌ای و رتبه ۱۳ جهانی در حوزه سلول‌های بنیادی، رتبه اول منطقه‌ای و رتبه ۱۶ جهانی در حوزه هوافضا از دستاورد‌های این شوراست.

وی با اشاره به روز جهانی حقوق بشر، اضافه کرد: این روز برای مدعیان حقوق بشر فقط رسوایی است چرا که نه تنها مدافع حقوق بشر نبوده‌اند بلکه در عمل، این شعار را کلنگی کردند و بر سر ملت‌ها کوبیده‌اند که امیدواریم حقوق بشر اسلامی جایگزین مفهوم فعلی این شعار شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: مستکبرین با شعار حقوق بشر کودک‌کشی، آوارگی زنان، جنگ و تخریب را به ملت‌ها تحمیل کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت نام‌گذاری بزرگداشت قرآن، عترت و نماز به مدت یک هفته گفت: قرآن کتاب سخن‌گو، زنده و نجات‌بخش در امور دنیوی و اخروی است و کانون‌های قرآنی مساجد، خانه‌های قرآن و جلسات قرآنی باید بیش از پیش تقویت شود.

نکونام با شاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) محور عترت است و باید در تبیین جایگاه ایشان در تحکیم و تبیین، ولی فقیه در این ایام تلاش شود.

در اسلام مسجد به عنوان محل اقامه نماز بسیار مهم است

وی افزود: در اسلام فضیلت برگزاری نماز جماعت در مسجد بسیار است و نباید در این خصوص کم‌لطفی شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به طرح‌های تقویت مساجد، گفت: طرح پیوند مساجد با مدارس، طرح پیوند دستگاه‌های اداری با مساجد، پیوند اقوام با مساجد و طرح پیوند خانواده با مساجد از جمله فعالیت‌های پیش‌رو است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری مجالس اموات باید به مساجد برگردد، زیرا تاثیرات مثبتی برای خود اموات، مردم و خانواده‌ها دارد و یک مجلس بدون تشریفات و بدون دردسر برای خانواده‌ها در مسجد برای اموات برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار