قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم تشکیل دفتر مشترک میان این دانشگاه و صنایع پارس جنوبی تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 09 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، علی سروری‌مجد قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ظهر امروز در پالایشگاه پنجم پتروشیمی عسلویه، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو، قریب به ۳۰ هزار نفر عضو هیئت علمی تمام‌وقت و وابسته و ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید با توجه به شرایط کنونی کشور و به‌ویژه تحولات صورت گرفته و نیاز‌های شدید جامعه، از دانشگاهی صرفاً آموزش محور به دانشگاهی مسئله محور و حل مسئله تبدیل شده، به‌عنوان نمونه حوزه هوش مصنوعی یکی از مأموریت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات است.

سروری‌مجد ادامه داد: هر کدام از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود خود مأموریت ویژه‌ای را تعریف و دنبال می‌کنند و در همین راستا سرا‌های نوآوری متناسب با مأموریت هر واحد در حال راه‌اندازی و توسعه هستند.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به دلیل اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شبکه دانشگاهی بوده و تصمیم‌گیری در آن به‌طور متمرکز و چابک است، به‌راحتی می‌تواند با صنایع همکاری داشته باشد و اعضای هیئت علمی می‌توانند بخشی از موظفی خود را در صنایع یا حوزه کشاورزی سپری کنند که ابلاغ طرح الف و ب این امکان را برای اعضای هیئت علمی فراهم کرده است.

سروری‌مجد به طرح پویش اشتغال اشاره کرد و گفت: این طرح امکان حضور دانشجویان در صنایع و یادگیری یک حرفه و ارائه خدمت به صنعت و مهیا شدن بستر اشتغال برای آنان را فراهم کرده است.

وی افزود: در سال جاری این طرح برای رئیس جمهور نیز ارائه و تبیین شد که مورد توجه ویژه و جدی وی قرار گرفت و با صدور دستوراتی به برخی وزارتخانه‌های مرتبط خواستار توجه جدی به این طرح و همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی و نیز الگوبرداری دیگر دانشگاه‌ها از طرح پویش اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی شدند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شعار هر دانشجو یک مهارت، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با در نظر گرفتن این شعار زمینه عقد تفاهم‌نامه‌هایی با صنایع مختلف به منظور حضور و فعالیت بیش‌ازپیش دانشجویان و اعضای هیئت علمی در صنایع را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: حضور مشترک دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان بوشهر و فارس در منطقه عسلویه مؤید آن است که دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد تا ظرفیت‌های دیگر استان‌ها که مورد نیاز و خواست صنایع بوده را به میدان آورد و این مسئله فتح بابی برای همکاری شبکه دانشگاه آزاد اسلامی با صنایع مستقر در عسلویه خواهد شد که در این راستا باید دفتر مشترک میان دانشگاه آزاد اسلامی و صنایع عسلویه تشکیل شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار