مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با بیان اینکه امسال ۶۲۵معلم در استان استخدام شده اند، گفت: کمبود فضای آموزشی مهمترین چالش ما است.
کد خبر: ۱۱۴۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 10 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، علی موحدی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر عصر امروز در نشست با اصحاب‌رسانه با بیان اینکه ۳۰۰مدرسه در استان میزبان شهدا گمنام هستند، اظهار داشت: در مرکز استان ۴۰مدرسه میزبان شهدا هستند و یادواره شهدا با نام لاله‌های روشن باحضور ۶۰هزار دانش‌آموز برگزار خواهد شد.

وی در حوزه تربیتی افزود: امسال حدود ۱۰هزار دانش‌آموز از استان بوشهر به راهیان‌نور اعزام می‌شوند. همچنین در اردوی راهیان پیشرفت بازدید از نیروگاه‌اتمی، صدرا، پارس‌جنوبی و پتروشیمی‌ها که نقش مهمی در معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی دارد انجام می‌شود.

موحدی در حوزه آموزش، عنوان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با نفت امضا شد و اعتبارات مناسب جهت برگزاری کلاس‌ها و توانمندسازی دبیران، دانش‌آموزان بوشهری در رشته‌های خوب و دانشگاه‌های معتبر پذیرفته شده‌اند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: امسال ۱۸ دانش‌آموز با رتبه دو رقمی و ۳۰۰دانش‌آموز با رتبه زیر هزار پذیرفته شده‌اند که نتیجه برگزاری این کلاس‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای یک‌هزار ملک آموزش‌وپرورش سند تک‌برگ گرفته شده است، عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، ۵۷هکتار از املاک آموزش‌وپرورش که مدرسه در آن ساخته شده بود، عرصه به نام بنیادمستضعفان و اعیان به نام آموزش‌وپرورش بود که هم‌اکنون هم عرصه و هم اعیان به نام آموزش‌وپرورش شده است.

موحدی با بیان اینکه هزارنفر در استان بازنشسته شده بودند در خصوص جبران این کسری، گفت: ۳۰۰نفر برای مقطع ابتدایی و ۳۲۵نفر برای مقطع دبیرستان استخدام شده‌اند و این اداره از خرید خدمات سال قبل، سرباز معلم و ظرفیت دانشجویان ترم آخر دانشگاه فرهنگیان نیز استفاده کرده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با اشاره به وجود یک‌هزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی در استان، اضافه کرد: کمبود فضای آموزشی از چالش‌های مهم در شهرستان بوشهر است.

موحدی در خصوص طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: در دو سال گذشته ۴۵زمین چمن مصنوعی، ۲۰کلاس درس تربیت بدنی و ۳۰اتاق بهداشت در مدارس استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار