اهالي رسانه، مسئولان بسيج رسانه و بسيج دانشجويي استان با حجت الاسلام "سيد محمد شريف حسيني كوهستاني" مدير كل سازمان تبليغات اسلامي استان و سرمربي حلقه صالحين بسيج رسانه كه به تازگي از سرزمين وحي بازگشته است، ديدار كردند.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۲ 19 October 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام "سيدمحمدشريف حسيني كوهستاني" ضمن تسليت ايام سوگواري ماه محرم و فاجعه دردناك فاجعه‌ي منا، در رابطه با اظهار نظرهايي كه راجعه به عمدي يا سهوي بودن اين حادثه مطرح مي‌شود، تصريح كرد: پس از مرگ ملك عبدالله پادشاه پيشين عربستان، اختلافات شديدي در رابطه با حكومت حاكمان آل سعود اتفاق افتاد و لذا با وقوع فاجعه منا، شايعات فراواني در مورد عمدي بودن اين اتفاقات مطرح شد كه به نظر بيشتر از سوي گروه‌هاي مخالف حاكمان اين كشور بود ولي نمي‌توان با اين اقدامات، عمدي يا شهوي بودن اين حادثه را عنوان كرد.

وي افزود: قاعدتاً نظر به اين كه علاوه بر كشته شدن حجاج شيعه‌ي ايراني، حجاج غيرشيعه ساير كشورهاي اسلامي و حتي كشورهاي دوست با كشور عربستان در اين حادثه قرباني شده‌اند، نمي‌توان حادثه را عمدي دانست ولي علي رغم ازدحام و تراكم جمعيت و گرماي بيش از 50 درجه‌ي آن روز، سوء مديريت و سهل‌انگاري آل‌سعود در وقوع اين فاجعه، كاملاً مشهود و مبرهن است.

حسيني كوهستاني تاكيد كرد: با اين حال، عدم همدلي بين گردانندگان حج بعد از فاجعه براي امدادرساني به مصدومان و ساماندهي قربانيان منا، برخي شائبه‌ها در پشت پرده اين حادثه را شدت مي‌بخشد.

وي با بيان اين كه بسياري از قربانيان فاجعه منا در اثر تشنگي از دار دنيا رفته‌اند، گفت: قطعاً دولت عربستان مي‌توانست با امكانات در اختيار خود مانع اين حجم بالاي تلفات انساني در منا شود.

به اعتقاد مدير كل تبليغات اسلامي استان، كوتاهي دولت عربستان در بحث امدادرساني به حادثه ديدگان منا به واقع كوتاهي كرده و مقصر است و تنها چيزي كه باعث شد تا دولت عربستان نتواند منكر اين فاجعه بزرگ در جهان شود، فرمايشات شديد الحن مقام معظم رهبري در اين باره بود.

وي با اشاره به بازخوردهاي سخنان رهبر معظم انقلاب در همان ايام در كشور عربستان، خاطرنشان كرد: قطعاً اگر كساني بخواهند در پناه كعبه به گسترش شرك و كفر و كينه‌توزي بپردازند و از اين طريق به دين اسلام ضربه و خدشه وارد كنند، عملي شدن اين هشدارها دور از ذهن نخواهد بود.

وي گفت: امروز بي‌كفايتي آل سعود در برگزاري مراسم حج بر كسي پوشيده نيست و قطعاً نيز اين قبيل حوادث به همراه اقداماتي مانند حمله دولت عربستان به يمن، حمايت از رژيم صهيونيستي و گروه‌هاي تكفيري براي خود عربستان نيز مميون نخواهد بود و تاثيرات آن در آينده براي اين كشور بسيار سخت خواهد بود.

حسيني كوهستاني با اشاره به قرائت دعاي كميل زائران ايراني در مدينه‌النبي، گفت: قرائت دعاي كميل كه دعاي منتسب به حضرت اميرالمومنين(ع) در بين الحرمين(ع) توسط زوار جمهوري اسلامي ايران به عنوان تنها كشوري كه در مدينه داراي برنامه‌اي منسجم است، بيانگر عظمت اسلام ناب و مكتب اهل بيت و تشيع است.

مدير كل تبليغات اسلامي استان بر ارتقاي باورها و اعتقاد فرهنگي و ديني مردم تاكيد كرد و گفت: هرچه اين باورها قوي‌تر باشد، تاثيرگذاري آن بر جهانيان بيشتر خواهد ود.

حسيني كوهستاني در پايان نيز با اشاره به عدم آگاهي و شناخت مردم به عنوان يكي از علل وقوع حوادث روز عاشورا در كربلا، اظهار كرد: دشمن پس از اجراي برجام، اهداف خود را دنبال كرده و تمام تلاش خود را براي جدايي اسلام از حكومت و مردم خواهد كرد لذا بايد از طريق هر تريبوني كه در اختيار داريم در جهت بصيرت‌افزايي و تببين وضعيت حساس امروز به ردم تلاش كنيم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار