مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: در هشت ماهه سال جاری تعداد ١٠ هزار و ٨۶٣ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کردند.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ 18 December 2023

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری ١٠ هزار و ٨۶٣ نفر (هفت هزار و ۴٨۶ نفر مرد و سه هزار و ٣٧٧ نفر زن) به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کردند.

وی افزود: که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته (هشت ماهه سال گذشته) که یازده هزار و ٣۶٨ نفر شامل (هشت هزار و ۵۵ مرد و سه هزار ٣١٣ زن) بوده است کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد‌: چند نکته کوتاه برای مراجعین نزاع از آنجا که در پزشکی قانونی کار درمانی صورت نمی گیرد لذا اولویت اول برای مصدومین ناشی از منازعه،‌ خصوصاً در موارد پرخطر، مراجعه به مراکز درمانی برای انجام اقدامات درمانی است.

وی اذعان کرد: چرا که در برخی موارد تأخیر در درمان می‌تواند جان مصدوم را به مخاطره بیاندازد و داشتن معرفی نامه از مراجع قضایی یا انتظامی برای پذیرش و ارائه نظر پزشکی قانونی الزامی است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در مراجعه به پزشکی قانونی کارت شناسایی معتبر، مستندات پزشکی و بیمارستانی و کارت بانکی برای پرداخت الکترونیکی به همراه داشته باشید.

وی گفت: داشتن ظاهر خون آلود نه تنها تأثیری در نظریه کارشناسی پزشکی قانونی ندارد بلکه معاینه دقیق تر زخم را با مشکل مواجه می‌کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: اخذ مدارک بیمارستانی، کلیشه‌های رادیوگرافی، جواب آزمایشات پاراکلینیک و گهگاه انجام مشاوره با متخصصین رشته‌های مختلف پزشکی، برای تعیین دقیق تر تعداد و نوع صدمات و جلوگیری از تضییع حقوق مراجعه کننده است.

وی ادامه داد: لذا با صبر و شکیبایی در جمع آوری و ارائه مستندات در حفظ حقوق خود کارشناسان پزشکی قانونی را یاری کنید و طول درمان تأثیری در میزان دیه یا ارزش صدمات ندارد و اصولا امروزه توسط پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: هدف از دادن زمان معاینه مجدد، تعیین سرنوشت جراحت است که آیا جراحت یا صدمه به صورت بدون عیب التیام می‌یابد و یا اینکه با التیام نامطلوب موجب ایجاد نقص عضو نیز می‌شود.

وی ابراز کرد: انجام این کار برای حفظ حقوق مصدوم و تعیین خسارت نقص عضو ایجاد شده است لذا برای حفاظت از حقوق خود، به بسته شدن زودهنگام پرونده اصرار نکنید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار