مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: نخستین رویداد مردمی اشتغال در سطح این استان با هدف تامین نیروی کار مورد نیاز بازار کار و کارفرمایان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ 18 December 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: وحید خداپرست با اعلام خبر آغاز نخستین رویداد مردمی اشتغال در استان فارس هدف از برگزاری این رخداد را تامین نیروی انسانی مورد نیاز کارفرمایان این استان دانست.

نخستین رویداد مردمی اشتغال در فارس کلید خورد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: این رویداد با محوریت تأمین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان در ۳۷ شهرستان استان و همچنین پاسخ به نیاز کارجویان برگزار خواهد شد.

خداپرست تحقق سیاستها و برنامه‌های کلان کشور در حوزه اشتغال و دستیابی به اهداف دولت در کاهش نرخ بیکاری را نیازمند استفاده از همه ظرفیتها موجود دانست و تاکید کرد: اقدامات دولت سیزدهم برای ایجاد تحرک در بازار کار و بهبود فضای کسب و کار موثر واقع شده که کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری در دولت کنونی گواه این مهم است.

وی راه اندازی سامانه جستجوی شغل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را گام بزرگی در راستای بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و گفت: برقراری ارتباط بدون واسطه کارفرمایان و جویندگان کار، تأمین مستقیم نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان واحدهای تولیدی، راهنمایی و مشاوره شغلی با کارفرمایان و جویندگان کار، بکارگیری مستقیم جویندگان کار فاقد شغل از مهمترین اهداف برگزاری رویداد مردمی اشتغال در استان فارس است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: سامانه جستجوی شغل در حوزه‌های مختلف بخشهای صنعت، خدمات و کشاورزی نیز در قالب برگزاری نخستین رویداد مردمی اشتغال استان فارس معرفی خواهد شد.

خداپرست یکی از دغدغه های کارفرمایان را پیدا کردن نیروی انسانی متخصص دانست و اظهار کرد: با راه اندازی سامانه جستجوی شغل و ایجاد چنین رویدادهایی هم کارفرمایان به کارگر مورد نیاز خود دست می یابند و هم کارجویان شغل مورد نظر خود را خواهند یافت.

وی از مشارکت بیش از ۱۰ نهاد و دستگاه اجرایی در اجرای نخستین رویداد مردمی اشتغال استان فارس خبرداد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه رویداد مردمی اشتغال با هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی فارس با محوریت تامین نیروی مورد نیاز کارفرمایان، تدوین شده است از برگزاری همایش این رویداد در ۲۸ آذر ماه امسال همزمان در سراسر استان خبر داد و تاکید کرد: کلیه شهرستان های استان با هدف کاهش زمان و هزینه‌های جستجوی شغل، تامین مستقیم نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان و واحدهای تولیدی و خدماتی و همچنین معرفی و بهره‌گیری از خدمات و امکانات سامانه جستجوی شغل، بخشی از اهداف مهم این رویداد است.

او دسترسی به آمار و اطلاعات بازار کار منطقه، تنوع فرصت‌های شغلی بدون مراجعه کارجویان به مراکز مختلف، دسترسی به آمار و اطلاعات بازار کار و تعادل بخشی در عرضه و تقاضای نیروی کار را جزو دستاوردهای این طرح دانست و گفت: مشارکت فعال کاریابی‌ها در جهت ارائه خدمات تخصصی کارجویان و کارفرمایان با توجه به ماهیت کاری خود، بخش دیگری از اهداف رویداد مردمی اشتغال کار است.

خداپرست توضیح داد: جامعه هدف و مخاطبان این طرح کارفرمایان، کارجویان، دفاتر مشاور شغلی و کاریابی‌های غیر دولتی داخلی و همچنین ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های تابعه هستند و بر همین اصل، صحت سنجی و راستی آزمایی بکارگیری جویندگان کار پذیرش شده از سوی کارفرمایان مشارکت کننده در طرح، پس از ۱۰ روز کاری انجام خواهد شد.

او به فرآیند اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس و دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون کار از جمله سازمان تامین اجتماعی، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، صندوق کارآفرینی امید و سایر دستگاه‌های زیر مجموعه، ضمن فراخوان عمومی برای کارفرمایان متقاضی نیروی کار جدید، جویندگان کار و دفاتر کاریابی غیر دولتی مشارکت کننده در طرح، نسبت به برگزاری این رویداد در سطح مرکز و شهرستان‌های تابع اقدام می‌کنند.

خداپرست با اشاره به اعلام رتبه بندی استان ها توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در شاخص عملکردی سامانه جستجوی شغل و حضور فارس در جمع سه استان برتر در بکارگماری نیروی کار از طریق این سامانه اشاره کرد و گفت: رویداد مردمی اشتغال با همکاری بسیج سازندگی سپاه فجر فارس به صورت همزمان در ۳۱ شهرستان استان اجرا می‌شود و حسینیه عاشقان ثارالله نیز ۲۸ آذرماه جاری میزبان برگزاری این طرح در کلانشهر شیراز خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار