در شهر شیراز این روند کمی متفاوت است کلاسها از تابستان سال منتهی به کنکور شروع می شود اما تا نیمه اسفند ماه با هزینه ای به مراتب بالاتر از دیگر استان ها ادامه می یابد و برای چهار ماه باقیمانده هزینه ای جداگانه دریافت می شود و همین موضوع باعث شده شهر شیراز یکی از گران ترین کلاسهای کنکور را در کل کشور داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴ 18 December 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: بدون شک یکی از مهم ترین گذرگاه های مهم و سرنوشت ساز هر فرد در مسیر زندگی، کنکور سراسری است که می تواند در آینده شخص نقش بسزایی داشته باشد.

هرساله تعداد زیادی از دانش آموزان شانس خود را برای قبولی در کنکور سراسری امتحان می کنند و این موضوع نشان دهنده اهمیت بالای این آزمون در بین دانش آموزان و خانواده هایشان است.

کلاس های تقویتی و کلاس کنکورها بدون شک در قبولی هر فرد موثر هستند و سالانه تعداد زیادی از دانش آموزان در این کلاس ها شرکت می کنند.

شهر شیراز هم از این قائده مستثنی نیست و در سطح شهر آموزشگاه ها و کلاس های مختلفی را می بینیم که در حوزه فعالیت می‌کنند، اما مشکلی که دانش آموزان و خانواده هایشان از آن رنج می برند قیمت بسیار بالای این کلاسها است.

به‌طور عمده تعداد قابل توجهی از دانش آموزان شهر شیراز در دوره متوسطه دوم به‌خصوص پایه دوازدهم در کلاس های تقویتی و کنکور شرکت می کنند.

بررسی ها نشان می دهد عمده این کلاسها از تابستان منتهی به سال قبل از کنکور شروع شده و تا یک الی دو ماه قبل از کنکور ادامه دارد و افراد متقاضی با پرداخت یک هزینه معین در زمان فرایند ثبت نام این کلاس ها می توانند نام نویسی خود را به طور کامل انجام دهند.

اما در شهر شیراز این روند کمی متفاوت است کلاسها از تابستان سال منتهی به کنکور شروع می شود اما تا نیمه اسفند ماه با هزینه ای به مراتب بالاتر از دیگر استان ها ادامه می یابد و برای چهار ماه باقیمانده هزینه ای جداگانه دریافت می شود و همین موضوع باعث شده شهر شیراز یکی از گران ترین کلاسهای کنکور را در کل کشور داشته باشد.

در همین راستا این موضوع با مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس مطرح شد و این مقام مسوول در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: موضوع قیمت گذاری کلاسهای کنکور در هر شهر به عواملی از جمله نوع و کیفیت دبیران، قیمت اجاره ملک و مسائلی از این قبیل بستگی دارد و قیمت گذاری هر استان متفاوت است.

اما بر طبق بازدیدهای میدانی و اطلاعات به دست آمده شهر تهران از نظر قیمت ملک به میزان قابل توجهی از دیگر استان ها گران تر است، اما قیمت متوسط کلاسها برای هر درس در شهر تهران بین سه الی چهار میلیون تومان است، در شهر مشهد این قیمت بین سه میلیون و نیم الی چهار میلیون و نیم است، در شهر اصفهان قیمت این کلاسها بین سه میلیون و نیم تا چهار میلیون و نیم است و از طرفی برخی از آموزشگاه های شهر شیراز با خرید ملک آموزشگاه هزینه ای بابت اجاره ندارند اما در شهر شیراز کلاسهای کنکور با قیمت اولیه پنج میلیون و نیم شروع شده و تا هشت میلیون تومان در آموزشگاه های مختلف متغیر است و طبق اطلاعات به دست آمده قیمت کلاسهای برخی از اساتید شیراز به ۹ میلیون و نیم هم می رسد!

هزینه گفته شده از تابستان سال منتهی به کنکور تا اسفند ماه است و برای چندین ماه باقیمانده که حدود چهار ماه است بین دو الی سه میلیون تومان هزینه جداگانه دریافت می شود.

مورد دیگری که می‌توانیم به آن اشاره کنیم افزایش نرخ سالانه این کلاسها است که به طور متوسط سالانه بین دو الی سه میلیون تومان بر قیمت این کلاسها افزوده می شود، همین موارد باعث شده تعداد زیادی از دانش آموزان استان فارس در کلاسهای آنلاین استان های دیگر با هزینه ای به مراتب کمتر شرکت کنند و یا حتی قید کنکور و کلاسهایش را بزنند.

بدون شک ظرفیت علمی دانش آموزان و دبیران استان فارس بسیار بالاست و این استان دارای پیشینه علمی و پژوهشی بسیار درخشانی است اما وجود همچین مشکلاتی از انگیزه افراد می کاهد و حتی تعدادی از دانش آموزان با توان مالی کمتر را می تواند از کلاسهای کنکور و موفقیت در آن محروم کند.

وجود چنین مشکلاتی باعث کاهش کیفیت کنکور استان فارس شده است به طوری که طبق آمار سازمان سنجش تعداد رتبه های زیر هزار استان فارس از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ روند نزولی و کاهشی را داشته است.

امید است مسوولین مربوطه با رسیدگی و شفاف سازی این موضوع که از اهمیت بسیار زیادی در بین دانش آموزان و خانواده هایشان برخوردار است به یکی از مطالبات اصلی آنان پاسخ بدهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار