رییس پلیس فتا البرز گفت: پیامک های جعلی بسته اینترنت رایگان شب یلدا ترفند کلاهبرداران است و مردم فریب این پیامک ها را نخورند.
کد خبر: ۱۱۴۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ 20 December 2023

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ "رسول جلیلیان" اظهار کرد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از این شرایط اقدام به تبلیغات مختلف مانند ارائه بسته اینترنت رایگان از کاربران کرده و از آنها کلاهبرداری می کنند.

وی اضافه کرد: مجرمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک اقدام به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی بانک‌ها می پردازند که مردم باید برای پیشگیری از هرگونه جرم هوشیار باشند.

جلیلیان گفت:کاربران برای دریافت بسته اینترنت فقط از مراکز رسمی و سایت های مورد اطمینان اپراتورها خریداری کنند .

وی بیان کرد: ارسال پیامک های جعلی، ارائه لینک های خرید ، هدایت به درگاه های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از ذهن نخواهد بود.

رییس پلیس فتا البرز اضافه کرد: مجرمان پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب و سپس اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی کلاهبرداری ها از طریق خریدهای اینترنتی شب یلدا به کاربران توصیه کرد که از فروشگاه های اینترنتی با نماد اعتماد الکترونیکی خرید کنند.

رییس پلیس فتا البرز افزود : فروشگاه‌های اینترنتی فاقد وب سایت معتبر و نماد اعتماد الکترونیکی قابل اعتماد نیستند و نباید برای خرید به آنها رجوع کرد.

جلیلیان گفت : از سوی دیگر بایستی در فضای حقیقی هنگام خرید و پرداخت در دستگاه های پوز عملیات پرداخت توسط خود کاربر صورت گیرد تا راه نفوذ سارقان الکترونیکی مسدود شود.

وی یادآور شد: کاربران در صورت اطلاع از صفحات جعلی اینترنتی موارد را بلافاصله از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار