عملیات اجرایی مدرسه ده‌کلاسه اوتیسم با همت خیر نیک‌اندیش «حاج محمد مهدی همتی» و با حضور نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرستان اراک حضرت آیت الله دری نجف آبادی، جواد لنجابی مدیرکل نوسازی مدارس، جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و خیرین و نیکوکاران آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶ 23 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،رئیس حوزه ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور،در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی اولین مدرسه اوتیسم در استان مرکزی اظهار داشت: یکی از سیاست های سازمان استثنایی کشور این است که با فضا سازی مدارس موجود امکان ادامه تحصیل برای این قشر از دانش آموزان فراهم گردد.

شهریار خواجه صالحانی گفت: در دولت سیزدهم تا این زمان ۲۸ هزار کلاس درس معادل روزانه ۳۸ کلاس درس تحویل شده است.

وی بیان کرد:دولت سیزدهم این موضوع را در سازمان نوسازی مدارس در دستور کار داده و برای اولین بار در استان مرکزی و به همت خیر نیک اندیش مدرسه تخصصی اوتیسم کلنگ زنی شد.

صالحانی با تاکید بر رعایت مفاد سند تحول بنیادین و لزوم استفاده امکانات آموزشی برای همه دانش آموزان در هر شرایط، افزود: بعضی از دانش آموزان دارای اختلالاتی هستند که امکان تحصیل آنها برای مدارس عادی وجود نداشته و لازم است برای ادامه تحصیل در مدارس تخصصی آموزش ببیند که ساخت چنین مدارسی و فراهم کردن امکانات برای تحصیل این عزیزان ضروری است.

صالحانی ادامه داد: این مدرسه در کوی امیرکبیر شهرستان اراک با زیربنای ۱۴۶۴ متر مربع در یک طبقه و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان توسط خیر ساخته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار