مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: به زودی در شهرهای استان برای خانواده‌هایی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند زمین لازم واگذار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 25 December 2023

تابناک خوزستان: مسعود بیات منش با اشاره به اهمیت طرح جوانی جمعیت و لزوم پیگیری این طرح در استان اظهار کرد: با تلاش‌های انجام‌شده در استان زمین‌های لازم برای اجرای طرح جوانی جمعیت اختصاص یافته و به ‌زودی به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی افزود: زمین مورد نیاز برای متقاضیان واجد شرایط طرح جوانی جمعیت در برخی شهرهای استان در حال آماده‌سازی است و با توجه به آماده‌سازی این زمین‌ها، قطعات تفکیک شده به‌ ترتیب به متقاضیان واگذار خواهد شد.

بیات منش یادآور شد: مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: براساس بند "ح" تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به‌ منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.

بیات منش اظهارکرد: برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرهای استان و واگذاری زمین به متقاضیان مشمول این طرح کارگروه ویژه‌ای را تشکیل داده‌ایم تا به ‌صورت ویژه این طرح را اجرا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: طی بازه زمانی مشخص شده طبق قانون به خانواده‌هایی که ثبت نام کرده‌اند و واجد شرایط هستند پیامک لازم ارسال می‌شود.

وی گفت: واگذاری قطعات به خانواده‌های متقاضی واجد شرایط طرح جوانی جمعیت به‌صورت قرعه کشی انجام خواهد شد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار