معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز از واگذاری پروژه ساخت نخستین دریاچه مصنوعی استان به شهرداری کرج خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ 25 December 2023

احداث نخستین دریاچه مصنوعی البرز موجب تقویت اقتصاد گردشگری استان می شود

به گزارش «تابناک البرز» احمد افضلی در نشست تخصصی رسیدگی به مسایل و مشکلات پروژه دریاچه مصنوعی کرج افزود: از اوایل دهه ۹۰ شهرداری با هدف ساماندهی رودخانه کرج ، پیشنهاد احداث مجموعه‌ای تفریحی و گردشگری با عنوان دریاچه مصنوعی البرز را ارائه کرد.

وی بیان کرد: به دلیل برخی مسایل فنی در مسیر احداث این پروژه، اختلافی میان شهرداری کرج و شرکت آب منطقه‌ای البرز به وجود آمد که منجر به طولانی شدن روند اجرای آن شد.

افضلی، با اشاره به اینکه احداث این دریاچه می تواند علاوه بر ساماندهی ورودی شهر کرج موجب تقویت اقتصاد گردشگری استان شود، خاطر نشان کرد: این پروژه که در ورودی شرقی کلانشهر کرج قرار دارد از جذابیت لازم برای گردشگرپذیری برخوردار خواهد بود.

در این نشست پس از ارائه گزارشی از سوی شهرداری کرج، آب منطقه ای البرز و دیگر مسوولان مرتبط با موضوع مقرر شد شرکت آب منطقه ای استان نسبت به اخذ مجوزهای لازم از وزارت نیرو اقدام نماید.

همچنین مقرر شد در راستای همکاری با شهرداری کرج، اداره کل حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.

عقد قرارداد تفاهم نامه همکاری میان شهرداری کلانشهر کرج و شرکت آب منطقه ای البرز در آینده ای نزدیک از دیگر مصوبات این نشست بود که از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مورد تاکید قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار