یکی از خواسته‌های مردم اصفهان از همه دولت‌ها مسئله آب است که اگر این مسئله حل شود، بقیه مسائل نیز حل خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴ 26 December 2023

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مردم اصفهان اهل کار هستند و می‌توانند به اندازه نیمی از کشور مواد غذایی خود را تامین کنند، اما آب می‌خواهند، البته این مسئله، زمان می‌برد و در عین حال نیاز به مساعدت قوی دارد و باید به مرحله عمل برسد، این یکی از خواسته‌ها از همه دولت‌ها بوده و اگر مسئله آب اصفهان حل شود، بقیه مسائل نیز حل خواهد شد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با بیان اینکه وعده دادن و انجام نشدن وعده‌ها سبب خدشه بر وجهه دولت است افزود: پولی که در اختیار دولت است حاصل نفت و مالیات بوده و با آن نمی‌توان همه کار‌ها را انجام داد.

وی با تاکید بر لزوم عملیاتی و اجرا شدن مصوبات سفر ریاست جمهوری به اصفهان تصریح کرد: مسئله دیگر این است که رئیس جمهور به اصفهان آمدند و وعده‌هایی داده و تصویب شد، لذا باید این وعده‌ها اجرا شود.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: دولت باید در مسائل مختلف ابتدا اولویت‌ها را در نظر بگیرد و باید به دنبال انجام کار مردم باشیم و آنچه که سبب نارضایتی مردم است را برطرف کنیم.

 اقدامات توسعه‌ای دولت سیزدهم

معاون اجرایی رئیس جمهور هم در این دیدار با اشاره به برخی از اقدامات توسعه‌ای دولت سیزدهم گفت: در دولت و کلان کشور، اتفاقات خوب زیادی در حال انجام است و مقدار آن زیاد بوده به طوری که حتی فرصت اطلاع رسانی آن نمی‌شود.

محسن منصوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضعف رسانه‌ای دولت در اطلاع رسانی اقدامات انجام شده افزود: رهبر انقلاب در بیانات خود چهار مرتبه درباره رسانه به دولت تذکر دادند و این نقطه ضعف در کارنامه ما وجود دارد که کار‌های انجام شده به خوبی گفته نمی‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور هم چنین به تغییرات صنعت نفت افزود: در حوزه نفت نیز بیش از ۳/۳ میلیون بشکه در روز تولیدمی شود که ۸/۱ آن به مصرف داخلی می‌رسد و بقیه صادر می‌شود از این جهت به نقطه‌ای رسیده ایم که بازار دیگر متقاضی دارد به این معنا که مانع اول را پشت سر گذاشتیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر احداث یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد مسکونی شروع شده و در مجموع در کشور برای بیش از ۴ میلیون مسکن، زمین آماده شده است و نزدیک به ۶ ماه است که نرخ تورم مسکن رو به نزول بوده و ماه گذشته این نرخ به منفی ۲/۲ درصد رسید که اتفاق خوبی است.

 توسعه و افزایش تولید برق در کشور

منصوری با اشاره به توسعه و افزایش تولید برق در کشور گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ هزار مگاوات در کشوربرق تولید می‌شود که نزدیک به ۸ هزار مگاوات آن در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است و طی دو روز اخیز نیز تفاهم نامه تولید ۴ هزار مگاوات از نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر منعقد شد.
وی با اشاره به مسائل اصفهان به خصوص مسئله آب پرداخت و افزود: در خصوص اصفهان، مواردی مربوط به مصوبات سفر بوده است، در حوزه عمرانی تاکنون ۵ هزار میلیارد تومان تامین اعتبار کرده ایم و البته قدری از برنامه عقب هستیم که بخشی به شرایط اقتصادی سال جاری باز می‌گردد.

معاون اجرایی رئیس جمهور اصفهان را در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پیشتاز بیان کرد و گفت: در برخی از حوزه ها، اصفهان موتور محرک کشور است و در این استان چند اولویت بیشتر نداریم که در وهله اول مسئله آب بوده که اگر بتوانیم آن را به نقطه‌ای برسانیم مردم قبول می‌کنند که دولت کار خود را انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: آب انتقال یافته از خلیج فارس، فشار را از سفره‌های آب اصفهان کم می‌کند و علاوه بر آن طرح کوهرنگ سه نیز با قوت در حال پیگیری و انجام است و با برطرف شدن مسئله آب و هم چنین انجام طرح قطار سریع السیر اتفاقات خوبی در اصفهان رقم می‌خورد و سبب آرامش مردم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار