مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از ثبت بیش از ۵۷ هزار میلیارد ریال درخواست سرمایه‌گذاری در کرمانشاه در ۹ ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ 27 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمود رشیدی اقدم با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۹۲۴ مورد درخواست سرمایه گذاری در سامانه پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری کرمانشاه به ثبت رسیده، مبلغ سرمایه گذاری این درخواست‌ها را ۵۷ هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی ادامه داد: در صورت موافقت با تمامی این درخواست، برای بیش از ۲۴ هزار نفر در زمینه‌های مختلف اشتغالزایی خواهد شد.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه، بخش کشاورزی بیشترین درخواست را با ۴۴ درصد به خود اختصاص داده و مابقی درخواست‌ها نیز مربوط به حوزه های صنعت، خدمات و ... بوده است.

رشیدی اقدم با بیان اینکه برای ۵۱ درصد درخواست‌های سرمایه‌گذاری یعنی نزدیک به ۹۸۰ مورد از درخواست‌ها مجوز صادر شده، خاطرنشان کرد: ۱۸ درصد درخواست‌ها نیز در دست رسیدگی قرار دارد.

وی همچنین از رد شدن ۳۱ درصد درخواست‌های سرمایه‌گذاری ۹ ماهه امسال خبر داد و عنوان کرد: عمده دلایل رد درخواست‌ها شامل کمبود زیرساخت خصوصا آب و برق، انصراف متقاضی، دلایل زیست محیطی و... بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه علاوه بر ثبت درخواست‌ها در سامانه پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری، بخش کنترل پروژه‌ها نیز فعال است، خاطرنشان کرد: مرحله کنترل پروژه‌ها امکان رصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بعد از اخذ مجوز اولیه، پیگیری مستمر روند اجرایی پروژه‌ها، احصاء موانع و مشکلات پیش روی پروژه‌ها و اتخاذ راهکارهای لازم برای پیشرفت و تسریع روند سرمایه گذاری را فراهم می‌کند.

رشیدی اقدم همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری استان در شهریور ۱۳۹۸ ، هدف از راه‌اندازی این سامانه را شفافیت، مدیریت واحد یکپارچه سرمایه گذاری و در نهایت بهبود فرآیندهای سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار