کد خبر: ۱۱۴۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷ 03 January 2024

این انفجارها که در محدوده چهارراه جبلیه کرمان روی داده به گفته معاون سیاسی استاندار کرمان یک حمله تروریستی بوده است.

گزارشات رسمی، شنیده شدن دو صدای انفجار به فاصله ۱۰ دقیقه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان را تایید کرده است.

انتقال مجروحان حادثه تروریستی در محدوده گلزار شهدای کرمان پایان یافته

به گزارش ایسنا و به نقل از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کار انتقال مجروحان حادثه به بیمارستان ها پایان یافته است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مردم درخواست و تاکید دارند به دلیل ازدحام جمعیت به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند، اسامی شهدا و مجروحان تا دو ساعت دیگر در سایت دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید باهنر کرمان بارگذاری خواهد شد.

تعداد زیادی کودک در بین شهدا وجود دارد

به گزارش ایسنا،‌ کار انتقال مجروحان حادثه تروریستی کرمان محدوده گلزار شهدای کرمان پایان یافته و مجروحان به بیمارستان‌های سیدالشهدا، شهید باهنر، افضلی پور و پیامبر اعظم کرمان منتقل شدند و دیگر بیمارستان ها نیز در حالت آماده باش هستند.

بنا بر مشاهده خبرنگاران تعداد زیادی کودک در بین شهدا وجود دارد و تعداد زیادی نیز قطع عضو شده‌اند.

اسامی ۴۳ مصدوم حادثه تروریستی کرمان اعلام شد

سازمان اورژانس کشور اسامی ۴۳ تن از مصدومان حادثه تروریستی کرمان را اعلام کرد.

سازمان اورژانس کشور اسامی ۴۳ تن از مصدومان حادثه تروریستی کرمان را اعلام کرد. از میان این ۴۳ مصدوم تاکنون پنج تن از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند. همچنین اورژانس علت بستری شدن برخی از این افراد را نیز اعلام کرده است.

پیش از این بابک یکتاپرست، سخنگوی سازمان اورژانس کشور به ایسنا گفته بود که ۱۸۸ تن درپی این حادثه تروریستی که همزمان با برگزاری چهارمین مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان رخ داد، مصدوم شده و ۱۰۳ نفر نیز به شهادت رسیده‌اند.

بیمارستان‌های کرمان به گروه خونی O منفی نیاز دارند

دکتر مهدی احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت که هیچ مجروحی به خارج از کرمان منتقل نشده است.


وی با تاکید بر این مطلب که هیچ کمبودی در امدادرسانی نداریم و اتاق‌های عمل فعال است و تعدادی هم در بخش‌های ویژه و معمولی بستری هستند، افزود: بیمارستان‌های با کمبود گروه خونی o منفی مواجه هستند.

هم‌چنین یکتاپرست نیز اعلام کرد: آمار شهدا به ۱۰۳ نفر و مصدومان ۱۸۸ نفر رسیده که در چهار مرکز درمانی بستری و تیم تخصصی درمانی از تهران در حال آماده شدن است تا در صورت نیاز به کرمان اعزام شوند.

هم‌چنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: با توجه به کمبود گروه خونی (O منفی) در استان کرمان لطفا تمامی امدادگران، داوطلبان، جوانان جمعیت هلال احمر و عموم مردم جهت اهدای خون به سازمان انتقال خون واقع در بلوار ۲۲ بهمن مراجعه نمایید.

آمادگی انتقال خون درپی حادثه تروریستی کرمان/ درخواست از دارندگان گروه خونی O منفی در کرمان

سخنگوی سازمان انتقال خون از آمادگی و تمهیدات لازم برای تامین خون مورد نیاز مجروحین حادثه تروریستی در کرمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، بشیر حاجی بیگی با تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان گفت: تمام تمهیدات لازم برای تامین خون مورد نیاز مجروحین این حادثه تروریستی، دیده شده است و همکاران ما در انتقال خون استان کرمان، با تمام توان در خدمت این عزیزان هستند. در صورت نیاز به خون و فرآورده های خونی بیشتر، این کار از طریق شبکه ملی خون‌رسانی در سریع‌ترین زمان اتفاق خواهد افتاد و جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: با توجه به اینکه در حوادث غیر مترقبه، مصرف خون گروه O منفی بالا می‌رود لذا از هموطنان به ویژه در استان‌های همجوار کرمان دعوت می‌شود برای اهدای خون از گروه O منفی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

افزایش مصدومان حادثه تروریستی کرمان به ۱۸۸ نفر/ اختصاص یک فروند هواپیما برای انتقال مصدومان

سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد که یک فروند هواپیمای ‌C-۱۳۰ برای انتقال مصدومان حادثه تروریستی کرمان اختصاص یافت.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان حادثه تروریستی کرمان که عصر امروز و در جریان برگزاری چهارمین مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی رخ داد، گفت: آخرین آمارها حاکی از افزایش شمار مصدومان به ۱۸۸ نفر است. شمار شهدا همچنان ۱۰۳ نفر است اما با توجه به وخامت حال برخی از مصدومان احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

وی همچنین گفت که ارتش جمهوری اسلامی ایران یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰ را برای انتقال مصدومان اختصاص داده است.

افزایش شمار شهدای انفجارهای تروریستی کرمان به ۱۰۳ شهید

رییس اورژانس کرمان اعلام کرد: با شهادت برخی دیگر از مجروحان انفجارهای تروریستی عصر امروز مسیرهای گلزار شهدا، شمار شهدا به ۱۰۳ نفر افزایش یافته است.

دکتر صابری گفت: شمار مجروحان ۱۴۱ نفر است که تعدادی از آنان حال‌شان وخیم است.

به گفته وی، مصدومان به بیمارستان های پیامبر اعظم، باهنر، شفا و افضلی پور انتقال یافته‌اند.

صابری ادامه داد: آمادگی برای انتقال مجروحان وجود دارد و اورژانس کشور نیز هواپیمایی آماده کرده اما هنوز درخواست نیازی داده نشده؛ همه ظرفیت ها در حالت آماده باش هستند.

روایت استاندار کرمان از حادثه تروریستی امروز در کرمان

استاندار کرمان گفت: حادثه، قطعا تروریستی است و تاکنون ۱۰۳ نفر به شهادت رسیده‌اند.

محمدمهدی فداکار با اشاره به حادثه تروریستی عصر امروز (چهارشنبه ۱۳ دی ماه) در مسیر گلزار شهدای کرمان در چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با تسلیت به خانواده شهدای این حادثه و آرزوی صحت برای مجروحین گفت: دشمن نمی‌تواند ارادت مردم ایران را به سردار دلها و سپهبد شهید سلیمانی ببیند.

وی عنوان کرد: ساعت ۱۵ عصر امروز اولین انفجار و با فاصله حدود ۱۵ دقیقه دومین انفجار در مکان دیگری اتفاق افتاد.

استاندار کرمان با بیان این‌که این انفجارها نزدیک ورودی‌های گلزار شهداء بود، عنوان کرد: انفجارها خارج از محدوده گیت‌های بازرسی رخ داد و حدود ۲ کیلومتر تا مرقد شهید سلیمانی فاصله داشت.

وی افزود: تاکنون متاسفانه حدود ۱۰۳ نفر به شهادت رسیدند و امیدواریم هر چه سریع‌تر مجروحان بهبود یابند.

استاندار کرمان از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کرده و مراقبت‌های لازم را داشته باشند و تصریح کرد: شهروندان اگر مورد مشکوکی را دیدند به دستگاه‌های امنیتی اطلاع دهند و مراقبت هم داشته باشند.

فداکار تاکید کرد: شهروندان به بیمارستان‌ها مراجعه نداشته باشند تا کادر درمان به درستی بتوانند کار خود را انجام دهند.

وی اظهارداشت: شکی نیست که حادثه، قطعا حادثه‌ای تروریستی است، هر دو انفجارهای بزرگی بوده، اما انتحاری بودن آن مشخص نیست، امیدواریم که با بازبینی فیلم‌ها زوایای دیگر حادثه مشخص شود.

استاندار کرمان ادامه داد: امنیت اکنون برقرار است، اقدامات امنیتی انجام شده است.

فرمانده فراجا در سفری فوری به کرمان رفت

به گزارش ایسنا، درپی انفجار تروریستی در چهارمین مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی که عصر امروز در کرمان رخ داد، سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در سفری فوری به کرمان رفت.

پیش از این نیز اعلام شد که وزیر بهداشت، دبیرکل جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان امداد و نجات عازم کرمان شده‌اند.

این حادثه تروریستی تاکنون بیش از ۱۰۰ شهید و بالغ بر ۱۸۰ مصدوم برجای گذاشته و منجر به آن شد که هیئت دولت روز پنجشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۲ را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کند.

شهادت ۳ مامور پلیس در انفجار تروریستی کرمان

سردار سعید منتظرالمهدی در این‌باره گفت: در جریان حادثه تروریستی عصر امروز که در گلزار شهدای کرمان به وقوع پیوست سه نفر از ماموران پلیس که برای تامین نظم و امنیت و خدمت رسانی به زائران سردار سلیمانی در محل مستقر شده بودند، دچار آسیب‌دیدگی شده و درپی شدت آسیب دیدگی به شهادت رسیدند.

پیشتر اعلام شده بود که سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا درپی این انفجار تروریستی در سفری فوری به کرمان رفته است.

در حادثه تروریستی عصر امروز که در جریان برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در گلزار شهدای کرمان رخ داد، تاکنون ۱۰۳ تن به شهادت رسیده و دست‌کم ۱۸۸ تن نیز مصدوم شده‌اند. در میان این شهدا سه مامور پلیس و یک امدادگر زن جمعیت هلال احمر نیز حضور دارند.

شهادت امدادگر هلال احمر در حادثه امروز کرمان

در حادثه تروریستی مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، ملیکا حسینی امدادگر جوان هلال‌احمر کرمان بر اثر شدت جراحت به شهادت رسید.


گفتنی است ٣ امدادگر دیگر در این حادثه تروریستی مجروح شدند.

سفر فوری وزیر بهداشت و دبیرکل جمعیت هلال احمر به کرمان

در پی وقوع انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان وزیر بهداشت، دبیرکل جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان امدادونجات در سفری فوری عازم کرمان شد.

به گزارش ایسنا، در پی وقوع انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، برای نظارت بر درمان مجروحان این حادثه عازم کرمان شد.

عین‌اللهی همچنین قبل از عزیمت به سوی کرمان در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خواستار رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی شد. او در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مجروحیت و شهادت جمعی از هموطنان در انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان را تلخ و اندوه بار خواند و به دکتر مهدی احمدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان دستور داد تا رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی و ارائه خدمات درمانی سریع و مطلوب به ایشان را دنبال کند.

همچنین جمعیت هلال احمر نیز اعلام کرد که به دستور رئیس هلال‌احمر و با هدف رسیدگی به روند امدادرسانی در حادثه انفجار کرمان، دبیرکل و رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر راهی کرمان شدند.

دستور رئیس جمعیت هلال احمر برای رسیدگی به مصدومان حادثه تروریستی کرمان

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان از مدیرعامل هلال احمر استان کرمان خواست که با تمام توان به مصدومان حادثه انفجار تروریستی در مراسم سالگرد شهید سلیمانی رسیدگی کنند.

پیرحسین کولیوند در تماس با مدیرعامل هلال‌احمر کرمان تاکید کرد که باید با تمام توان به مصدومان حادثه انفجار امدادرسانی و رسیدگی شود.


کولیوند ضمن پیگیری وضعیت سلامت زائران و مصدومان حادثه، به مدیرعامل این جمعیت در کرمان دستور داد تا با حداکثر توان در صحنه امدادرسانی حضور داشته باشد و تمامی امکانات و تجهیزات انسانی، امدادی و لجستیکی خود را به کار بگیرند.

وزیر کشور: اوضاع در کرمان عادی است، مردم نگران نباشند

وزیر کشور گفت: بیشتر تلفات حادثه تروریستی کرمان در انفجار دوم که مردم برای کمک جمع شده بودند رخ داده است.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی عصر امروز -چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲- در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره انفجارهای تروریستی در گلزار شهدای کرمان ضمن عرض تسلیت به خاطر این موضوع اظهار کرد: عصر امروز اولین انفجاررخ داد و وقتی مردم به کمک آمدند، انفجار دوم حدود ساعت ۳:۲۰ روی داد و عمده شهدا و مجروحین در همین انفجار دوم دچار حادثه شدند.

وی افزود: شمار شهدا بیش از ۱۰۰ نفر است و مجروحان در بیمارستان‌ها مورد مراقبتند. الان اوضاع در کرمان عادی است و مردم نگرانی نداشته باشند. همه چیز در کنترل نیروهای امنیتی و انتظامی است و امدادگران، وزارت بهداشت و هلال احمر در حال انجام وظایف خود هستند و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در منطقه حضور کامل دارند.

هیاتی از کمیسیون امنیت ملی به کرمان می رود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اعزام هیاتی از این کمیسیون به کرمان برای بررسی اقدام تروریستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل عمویی با اشاره به حادثه تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان جریان برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی حمله به زائران مراسم سالگرد شهید سلیمانی، از جانب مجلس شورای اسلامی هیاتی را بررسی میدانی این اقدام تروریستی به کرمان اعزام خواهد کرد.

وی ادامه داد: بررسی ابعاد این اقدام تروریستی در دستورکار اولین جلسه کمیسیون خواهد بود.

عمویی تاکید کرد: این حادثه نشان داد که راه شهید سلیمانی در مبارزه بی امان با تروریسم، مسیر درستی بوده با قوت ادامه خواهد یافت.

وی در پایان بیان کرد: دشمنان شهید سلیمانی نه فقط از این شخصیت قهرمان که حتی از دلدادگان این شهید هم کینه دارند، اما ملت شهیدپرور ایران با صلابت راه و مرام و مکتب نورانی شهید سلیمانی را ادامه خواهند داد.

تردد در کرمان بدون مشکل در حال انجام است

مدیرکل راهداری کرمان نیز اعلام کرد: در پی انفجار تروریستی در کرمان، تردد هوایی، ریلی و زمینی برقرار بوده و توقفی در اعزام زائران به کرمان انجام نخواهد گرفت.

وی گفت: در حال حاضر ناوگان هوایی، ریلی و زمینی کرمان در آماده باش کامل بوده و هیچ مشکلی در نقل و انتقال زائران وجود ندارد.

یکی از حاضران در محدوده گلزای شهدای کرمان در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح حادثه انفجار گفت: انفجار اول در ابتدای مسیر موکب‌های منتهی به گلزار شهدا(مقابل مسجد فروزی) رخ داد و انفجار دوم در محل دیگر ورودی به سمت محدوده مسجد صاحب الزمان (تخت دریا قلی‌بیگ) رخ داده که در هر دو انفجار جمعیت زیادی حضور داشتند.

به گفته وی، جمعیت زیادی در محل انفجار اول حضور داشتند و برآوردها از کشته شدن بیش از ۶۰ نفر خبر می‌دهد.

افزایش تعداد شهدا به ۷۳ نفر و مصدومان به ۱۷۱ نفر

به گزارش ایسنا، سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد تعداد شهدای حادثه تروریستی در کرمان تاکنون به ۷۳ تن و زخمی‌ها به ۱۷۱ نفر رسیده است، که حال برخی از مصدومان وخیم است و احتمال افزایش آمار شهدا وجود دارد.

وی ادامه داد: تمام مراکز درمانی کرمان در حالت آماده‌باش بوده و دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران نیز آماده ارائه خدمات هستند و بالگرد اورژانس کشور در حالت آماده باش است.

به گفته وی، در حال حاضر ۲۲ آمبولانس در محل حادثه حضور دارند و در حال انتقال مصدومان حادثه به مراکز درمانی هستند. هم‌چنین مراکز درمانی و کدهای پشتیبان دانشگاه‌های علوم پزشکی معین نیز در حالت آماده باش هستند.

رئیس اورژانس کرمان پیش از این در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افزایش تعداد شهدا و مجروحین، آمار شهدا را تا پیش از این ۴۵ نفر و مجروحین را ۱۲۵ نفر اعلام کرده بود.

روابط عمومی سازمان اورژانس قبل از این گفته بود: در حادثه‌های انفجارهای امروز در کرمان تاکنون، ۷۱ مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند.

گفتنی است در آمار قبلی تعداد شهدا به ۲۰ نفر و مصدومان به ۴۰ نفر رسیده بود.

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی حادثه تروریستی در کرمان

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پیامی در رابطه با انفجار تروریستی در کرمان تاکید کرد که بدون تردید، آمران و عاملان این جنایت اندوهبار از طرق مقتضی مجازات خواهند شد.

متن پیام رییس قوه قضاییه به شرح ذیل است:

«تروریست‌های کوردل که اذنابِ مستکبران هستند، پس از شکست و هزیمت در ناامن‌سازی کشور در توطئه‌های مختلف، تمام همت خود را معطوف به انتقام گرفتن از مردمان متدیّن ایران اسلامی کرده‌اند.

این سیاه‌دلان قسی‌القلب و اربابان آدم‌کش آنها که از حاج قاسم و شهیدان و مجاهدان محور مقاومت کینه و حقد عمیق دارند و حتی از برگزاری مراسم سالگرد شهادت او هم واهمه دارند باید بدانند ملت ما هیچ‌گاه بواسطه این دست تحرکات مذبوحانه از آرمان‌های مقدس خود و عشق ورزیدن به مسیر و راه نورانی شهدا و حاج قاسم عزیز، دست نخواهد کشید.

بدون تردید، آمران و عاملان این جنایت اندوهبار از طرق مقتضی مجازات خواهند شد. بر همین اساس دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی مکلف هستند با سرعت و دقت، به تعقیب تمامی سرنخ‌ها و عاملان و مسبّبان این جنایت اهتمام ورزند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.

مسئولان قضایی مربوطه چه در استان کرمان و چه در سایر مناطق که ردی از تروریست‌های دخیل در این ماجرا وجود دارد نیز موظفند نهایت مساعی خود را برای دستگیری این جانیان به کار بندند.

قدرمتقن دستگاه قضایی به موجب وظیفه ذاتی و قانونی خود، برخوردی عبرت‌آموز با تمامی عاملان و دست‌اندرکاران این جنایت شقاوت‌آمیز خواهد داشت.»

دستور دادستان کل برای رسیدگی فوری و شناسایی عاملین جنایت انفجار در گلزار شهدای کرمان

به گزارش ایسنا، در پی عملیات تروریستی صورت گرفته امروز در گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شد حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در تماس تلفنی با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ضمن کسب اطلاع از جزییات حادثه دستور رسیدگی فوری و شناسایی عاملین این جنایت را صادر کرد.

در این گفت‌وگو حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی با تسلیت شهادت جمعی از زائران گلزار شهدای کرمان و آرزوی سلامتی برای مجروحان حادثه، به مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دستور داد با کمک تمامی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در کمترین زمان ضمن شناسایی مسببین و حامیان این جنایت غم‌انگیز با آنها برخورد قاطع و عبرت آموز صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی این اقدام تروریستی را نشانه ضعف و ناتوانی و شکست‌های پی در پی دشمنان کوردل ایران اسلامی دانست و گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسراییل به حدی از سقوط و انزوا رسیده است که حتی از زائران شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی نیز هراس دارد.

وی افزود: دشمنان ایران عزیزمان بدانند که ملت شهیدپرور ایران همچنان حامی اصلی جریان مقاومت در منطقه بوده و انتقام سختی را از عاملان و حامیان این اقدام تروریستی بزدلانه خواهد گرفت.

جمعیت از محوطه گلزار شهدا تخلیه شد

به گزارش ایسنا، در پی شنیده شدن صدای دو انفجار در مسیرهای منتهی به گلزار شهدای کرمان جمعیت از محوطه گلزار و محدوده قبور شهدا تخلیه شده است و با همکاری نیروهای امنیتی کلیه زائران محل گلزار شهدا را ترک کرده‌اند و تا اطلاع ثانوی گلزار شهدای کرمان بسته است.

هم‌چنین یکی از حاضران در این مراسم از شنیده شدن صدای انفجار سوم و تیراندازی در محدوده مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان به ایسنا خبر داد.

تاکید وزیر بهداشت بر پیگیری وضعیت مصدومان حادثه در گلزار شهدای کرمان

وزیر بهداشت در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیگیری و رسیدگی به مصدومان حادثه انفجار در گلزار شهدای کرمان را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت هم‌چنین دستور آماده باش تمامی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی کرمان را صادر کرده است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در دقایق اولیه، ضمن تایید این حادثه اعلام کرده بود، در همان ابتدا ۱۵ مصدوم از محل حادثه به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

موضوع در حال بررسی است

رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمان اعلام کرد: امروز در مراسم سالگرد شهید سلیمانی صدای مهیبی شنیده شد و در حال بررسی موضوع هستیم.

وی با تاکید بر این نکته که این حادثه علی‌رغم همه مسایل امنیتی و ایمنی رخ داده است، گفت: با تیم‌های امداد و نجات واکنش سریع در حال تخلیه مصدومان از منطقه هستیم.

فلاح تاکید کرد: موج جمعیت بسیار بالاست و مسیرها به سمت گلزار شهدا مسدود است.

برای کمک فراخوان داده‌ایم

دکتر احمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان به ایسنا گفت: مجروحین در بیمارستان‌های تامین اجتماعی، نظامی و افضلی‌پور و شهید باهنر بستری شده‌اند و در این زمینه مشکل عنده‌ای نداریم.

وی افزود: از سایر شهرهای یزد، شیراز و … برای کمک فراخوان داده‌ایم و آمده‌اند و مشکل حاد اورژانسی نداریم.

انفجارهای کرمان در فاصله ۱۰ دقیقه رخ داد

سعید شعرباف، شهردار کرمان نیز اعلام کرد: دو انفجار به فاصله ۱۰ دقیقه در مزار شهدای گمنام رخ داده است.

وی گفت: هنوز معلوم نیست این انفجارها بر اثر ترکیدن کپسول گاز یا انتحاری بوده است.

شعرباف تاکید کرد: تا ۱۵ دقیقه دیگر خبر دقیق اطلاع رسانی می‌شود.

چگونگی وقوع انفجار در گلزار شهدای کرمان به روایت پورابراهیمی

نماینده کرمان در مجلس به ارائه توضیحاتی از چگونگی وقوع انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان جریان برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی پرداخت و گفت: مجروحان در بیمارستان شهید باهنر کرمان در حال مداوا هستند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به حادثه تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان جریان برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: طبق گزارشات ارائه شده به ما، عملیات انتحاری بوده و بمبی را از مسیر زیرگذر منفجر کردند که تعدادی از عزیزان شهید و تعدادی مجروح شدند.

وی ادامه داد: در مسیری که فاصله با مسیر اول داشته بمب دیگری را منفجر کردند که بمب اولی شدت بیشتری داشته است.

نماینده کرمان درباره اینکه آیا انفجار انتحاری بوده است، کفت: هنوز دقیق مشخص نشده است ولی ظاهرا عملیات انتحاری بوده و اطلاعات دقیقی نداریم.

پورابراهیمی درباره وضعیت مجروحان گفت: من الان بیمارستان شهید باهنر کرمان هستم که مجروحان را به این بیمارستان آوردند. کل کادر بیمارستان برای ارائه خدمات و مداوای مجروحان بسیج شده اند.

جزئیات حادثه تروریستی کرمان از زبان یکی از نمایندگان

یک عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه تروریستی امروز در کرمان نشان می‌دهد که حتی نام حاج قاسم نیز می‌تواند برای دشمن ایجاد ترس و وحشت کند.

حجت الاسلام حسین جلالی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ابعاد حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان، بیان کرد: هنوز مشخص نشده است که منشاء این انفجار چه بوده است؟ آنچه که مشخص است تاکنون تعداد شهدا و مصدومان زیاد است.

وی در ادامه اظهار کرد: دو انفجار با فاصله کوتاهی رخ داده اما فاصله محل انفجار از مزار حاج قاسم تقریبا زیاد است. این حادثه تروریستی نشان می دهد که حتی نام حاج قاسم نیز می تواند برای دشمن ایجاد ترس و وحشت کند. حتی مزار و زائران حاج قاسم نیز در جان دشمن ترس می اندازد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همان طوری که زور اسرائیل به حماس نمی رسد و زنان و کودکان را می کشد امروز نیز عوامل اسرائیل دست به این جنایت زدند و نشان دادند که از زائران حاج قاسم نیز وحشت دارند. باید منتظر اخبار تکمیلی ماند.

وی گفت: تعداد مصدومان بیش از ۱۰۰ نفر و تعداد شهدا بیش از ۲۰ نفر است.

گروه‌های تروریستی مکافات جنایت‌شان را پرداخت می‌کنند

در پی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی شهادت جمعی از هموطنان را تسلیت گفت.

در پیام محمد مخبر برای انفجار تروریستی در کرمان آمده است: « انا لله و انا الیه راجعون . شهادت جمعی از هموطنان مان در گلزار شهدای کرمان و در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، روزی تلخ و جانگداز را برای همه ایرانیان رقم زد.

خون پاک انسان هایی بی‌سلاح و آزاده و شهروندانی بیگناه توسط ایادی رژیم صهیونیستی و حامیانش بر زمین ریخت و گرچه فیض عظیم شهادت را نصیب آن‌ها ساخت، اما همه ما را در غم و اندوه فرو برد.
این مصیبت بزرگ را به خانواده های محترم شهدا، ملت عظیم الشان ایران و همه آزادگان جهان تسلیت می گویم و ضمن آرزوی صبر و آرامش برای بازماندگان و شفای عاجل برای مجروحان، اطمینان می‌دهیم به یاری خداوند متعال گروه‌های تروریستی و حامیان کوردل آن‌ها در داخل و خارج از کشور مکافات این جنایت پرداخت می‌کنند.»

فردا در سراسر کشور عزای عمومی اعلام شد

در پی حادثه تروریستی کرمان، هیئت دولت فردا را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

در پی حادثه تروریستی کرمان، هیئت دولت فردا – پنجشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۲ – را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ) حوالی ساعت ۱۵ و در جریان برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی، دو انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد که براساس اعلام منابع رسمی بیش از ۱۰۰ نفر مجروح و حدود ۱۰۰ نفر شهید شدند.

ادارمه دارد

منبع/ایسنا

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار