عضو موسسه امام خمینی (ره) گفت: حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان و علامه مصباح یزدی عمار زمان خود بودند یکی با شمشیر جلو می‌رفت و دیگری دین را به درستی برای مردم تبیین می‌کرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ 04 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مهدی خطیبی پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه (۱۴ دی‌ماه) در همایش «شهید القدس، فکر استاد» که به مناسبت بزرگداشت آیت‌الله علامه مصباح یزدی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به میزبانی جبهه پایداری استان کرمانشاه که در تالار بهمن دانشکده پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کینه‌ای که دشمنان نسبت به حاج قاسم داشتند ادامه دارد و خون‌های پاکی که بر زمین ریخته می‌شود ادامه دهنده راه ایشان است.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان و علامه مصباح یزدی عمار زمان خود بودند، یکی با شمشیر جلو می‌رفت و دیگری دین را به درستی برای مردم تبیین می‌کرد.

عضو موسسه امام خمینی (ره) تصریح کرد: علامه مصباح یزدی شهر به شهر شبهات را در زمانه‌ای که کسی جرات تبیین دین برای مردم را نداشت برای مردم ناآگاه توضیح می‌داد.

وی بیان کرد: حاج قاسم در میانه میدان جنگ با خلاص عمیق خود جلوی داعش ایستاد و جنگ را علیه آنها مدیریت کرد، داعش اکنون به صورت غیرمتمرکز و اندک فعالیت دارد و عدم تمرکز آن نتیجه مدیریت حاج قاسم است.

خطیبی اضافه کرد: ما علامه مصباح یزدی را به عنوان یک علامه مجاهد می‌دانیم، ابعاد علمی ایشان گاهی در مسائل سیاسی گم می‌شود، مقام معظم رهبری راجع به علامه مصباح یزدی می‌گوید که بزرگداشت چنین شخصیتی بر عهده ما است و آثار ایشان نباید کنار گذاشته شود.

وی بیان کرد: تفسیر المیزان از علامه طباطبایی که نگاهی نو به قران کریم است با مشورت و همراهی علامه مصباح یزدی نوشته شد، همچنین ایشان از شاگردان آیت الله العظمی بهجت بود و به توصیه ایشان به بازاری درس اخلاق می‌داد.

وی تشریح کرد: سه نکته بسیار ویژه در خصوص علامه مصباح علم والای ایشان، ولایت پذیری و تواضع بسیار است، ایشان می‌گفت غایت تمام اعمال این است که انسان به خدا تقرب پیدا کند و انسانی که منیت دارد یعنی هنوز به خدا نزدیک نشده است.

خطیبی عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی ایشان ورود نوین وی به علوم دینی بود، ایشان به نقص‌هایی توجه کردند که دیگران آن‌را مد نظر نداشتند و همین امر باعث ماندگار شدن نام و آثار وی پس از رحلت بود.

وی افزود: ما در خداشناسی کتاب عمیقی به زبان فارسی نداشتیم و ایشان نوشت، موسسه‌ای با نام امام خمینی (ره) تاسیس کرد که در آن ۱۷ رشته کم اقبال در حوزه و هشت رشته علوم انسانی تدریس می‌شود.

در این مراسم میلاد خانی و محنا امیری به شعرخوانی پرداختند، همچنین مریدعلی محمدی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به روایت خاطراتی از همراهی با ایشان پرداخت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار